دانشگاهها باید کارآفرین تربیت کنند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز بازار کار ایران باید همگام با دنیا به سمت فناوری و دانش حرکت کند که دانشگاه‌ها در این زمینه نقش تاریخی دارند.

 حسن طایی امروز پنج‌شنبه در دومین روز و مراسم پایانی چهل و هشتمین گردهمایی معاونین آموزشی دانشگاه‌های دولتی کشور در دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه امروز تغییر و تحول در اقتصادهای بزرگ دنیا بر مبنای دانش صورت می‌گیرد و با تاکید بر اینکه دانش و فناوری امروز یکی از شرکای بزرگ اقتصادی در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود، یادآور شد: در بازار کار امروز دنیا نقش دانش و فناوری انکارناپذیر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشگا‌ه‌های کشور باید به سوی کارآفرینی گام بردارند، افزود: امروز دانشگاه‌ها کسانی را پرورش می‌دهند که به دنبال کار هستند در حالی که خود باید کارآفرین باشند و توانایی شروع یک کسب و کار را داشته باشند.

معاون اشتغال وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه برای توسعه کارآفرینی باید جهت‌گیری کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان و فناوری محور باشد، تصریح کرد: اقتصاد دنیا به سمت دانش‌محوری در جریان است و بازار کار ایران نیز باید به این سمت سوق پیدا کند.

طایی همچنین با تاکید بر اینکه معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه پیشرو باشند، گفت: برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها باید به سمتی باشد که بتوانند معیشت آینده دانشجویان را تامین کنند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حرکت به سمت کارآفرینی و دانش‌محور بودن نقش تاریخی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه بخش‌های مختلف کشور همگام و همراه هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  4  =