تا تکمیل شبکه فاضلاب شهری کشور چقدر فاصله است؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر شبکه‌فاضلاب شهری در بیش از 260 شهر در حال اجرا و یا بهره‌برداری است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توانیم 320 شهر را مجهز به سیستم فاضلاب شهری کنیم؛ اما برای اتمام کار نیازمند اعتبارات زیادی هستیم.

حمیدرضا جانباز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این‌سوال که شبکه فاضلاب شهری به جز تهران در کدام شهرهای دیگر انجام شده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و راه‌کارهای مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته‌ایم به‌طوری‌که تا کنون توانسته‌ایم برای بیش از 260 شهر شبکه فاضلاب تعریف کنیم.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این نیز برنامه‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذاران خصوصی در نظر گرفته‌ایم به‌طوری که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک طرح شبکه فاضلاب شهری را برای حدود 65 طرح در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی ‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توانیم 320 شهر را به شبکه فاضلاب شهری مجهز کنیم،گفت: سالانه حدود 1000 میلیارد تومان از محل طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و بودجه‌های شرکت نسبت به اجرای پروژه‌ها هزینه می‌شود.

جانباز با بیان اینکه از حدود 1130 شهر، تنها برای 320 شهر برنامه‌ریزی تجیز شبکه فاضلاب شهری صورت گرفته‌ است، اظهار کرد: برای اینکه این طرح به انتها برسد نیازمند اعتبارات زیادی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این طرح،گفت:با توجه به‌اینکه اجرای طرح‌های فاضلاب تناسب زیادی با رشد جمعیت دارد، لذا قاعدتا با افزایش جمعیت به شهرها عمر این پروژه‌ها استمرار پیدا می‌کند به همین دلیل این طرج جزو طرح‌های مستمر آب‌و‌فاضلاب کشور است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  11  =