کاهش ۳ درصدی تلفات برق ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد

معاون وزیر نیرو:

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر میزان تلفات برقی از 15 درصد به 11.3 درصد کاهش پیدا کرده است اما برای رسیدن به عدد مطلوب 8 درصد به 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته تلفات انرژی در نقاط زیادی کاهش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، تلفات برق از حدود 15 درصد به مرز 11.3 درصد رسیده است اما برنامه‌ریزی‌های زیادی را برای کاهش تلفات در‌ نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه این عدد، متوسط تلفات انرژی در کشور است، گفت:این میزان تلفات در کل کشور یکسان نیست چراکه میزان تلفات در برخی استان‌ها کمتر از هشت درصد و در برخی استان‌ها به دلیل استفاده غیرمجاز برق میزان تلفات عدد بیشتری است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه کاهش تلفات از 15 درصد به 11.3 درصد موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به گستردگی و پهنه کشور رسیدن به تلفات زیر 10 درصد کار بسیار دشواری است، اما برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

فلاحتیان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این شده است تا میزان تلفات ظرف یک سال آینده به مرز 10 درصد برسد.

وی با اشاره به وضعیت جغرافیایی کشور، اظهار کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی کشور وجود تلفات حدود هشت درصدی منطقی است و برای رسیدن به هدف نهایی خود تنها دو درصد فاصله داریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه همین میزان کاهش تلفات یعنی رسیدن به عدد 11.3 درصدی در طول 35 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: هدف ما این است بتوانیم به نرمال جهانی دست یابیم اما مبرهن است که اگر بخواهیم تلفات را در شبکه‌های انتقال و توزیع به نحو قابل توجهی کاهش دهیم به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  2  =