اجرای مسابقات خلاقیت و طرح کاپا در فارس

رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت: این بنیاد در اقدامی ابتکاری، برگزاری مسابقات خلاقیت و طرح کاپا (کاشفان اندیشه پرورشگران استعداد) برای شناسایی استعدادهای برتر در میان دانش آموزان مقطع متوسطه را در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکتر حبیب شریف در آیین تجلیل از دانش آموزان موفق فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: در طرح کاشفان اندیشه پرورشگران استعداد، استعدادهای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف توسط معلمان شناسایی می‌شود.

وی افزود: سهمیه‌ای نیز برای معرفی استعدادهای برتر به دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز داده شده تا دانشجویان با این ویژگی را به بنیاد معرفی کنند تا از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.

رئیس بنیاد نخبگان فارس ادامه داد: در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در این استان، دانشجویان و استعدادهای برتر دیگر دانشگاه‌های فارس نیز توسط کمیته‌ای در این بنیاد شناسایی می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

شریف همچنین با اشاره به اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان (شهاب) برای دومین سال پیاپی در سال تحصیلی جدید در شیراز گفت: چند تن از خیرین نخبه پرور و نیک اندیش آمادگی خود را برای توسعه این طرح در دیگر شهرستان‌های استان فارس اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهاب در سال تحصیلی گذشته برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز اجرا شد.

رئیس بنیاد نخبگان فارس عنوان کرد: این طرح که با نظارت بنیاد نخبگان فارس اجرا می‌شود، از اول مهر ماه 94 برای دانش آموزان پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه چهار و دانش آموزان پایه چهارم ناحیه سه شیراز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در آیین قدردانی از فرزندان فرهنگی نواحی چهارگانه شیراز و فارس از 259 دانش آموز موفق از فرزندان فرهنگیان که در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، المپیادهای علمی و جشنواره‌های ملی رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند، قدردانی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  56