ایجاد آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی زمین‌شناسی در گیلان

استاندار گیلان خواستار شد؛

استاندار گیلان در نشست مشترک با رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، ایجاد آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی زمین‌شناسی و اکتشافات ژئوفیزیک هوایی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در نشست با محمدتقی کره‌ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور، گیلان را از جمله استان‌های حادثه‌خیز طبیعی کشور دانست و افزود: از لحاظ مخاطرات زمین‌شناسی، استان گیلان از جمله استان‌های پرحادثه طبیعی در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی نوین و امکانات فنی و بالا، توان اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و اکتشافی را با کیفیت مناسب دارد.

دکتر نجفی با بیان اینکه اکتشافات ژئوفیزیک هوایی برای دو پهنه پیشنهادی توسط سازمان زمین‌شناسی انجام شود، گفت: روش‌های ژئوفیزیک هوایی به دلیل توانمندی در پوشش سریع و یکنواخت مناطق وسیع و حتی کوهستانی و صعب‌العبور، اهمیت زیادی در اکتشافات معدنی و مطالعات مهندسی در دنیا پیدا کرده‌اند که ضروری است در گیلان انجام شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم ایجاد آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی زمین‌شناسی در استان تاکید کرد.

وی گفت: کاربردی کردن حوزه‌های نوین نانو و زیست‌فناوری در علوم زمین به‌ ویژه در بخش استحصال و فرآوری عناصر معدنی ارزشمند موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های فرآوری و آلودگی کمتر محیط زیست توسط پساب‌ها و پسماندهای معدنی می‌شود.

مهندس کره‌ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نیز در ادامه این نشست سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تهیه، تدوین و اجرای طرح‌های زمین شناسی و اکتشافات معدنی، انجام بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافات و شناسایی منابع و ذخائیر مواد معدنی و تهیه گزارش‌های فنی و اقتصادی مقدماتی و نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی را از جمله وظایف این سازمان عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2