وعده آبفا برای آبرسانی به ۴ میلیون روستایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور گفت: تا دو سال آینده و با مشارکت بخش خصوصی و منابع دولتی می‌توانیم 80 درصد مشکلات آب در روستاها را حل کنیم و جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی مستمر و پایدار قرار بگیرند.

علی اصغر قانع درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت روستایی در قالب 2600 روستا مشمول پروژه‌های سرمایه‌گذاری شدند، اظهار کرد: در کل کشور سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان از محل ردیف ملی که دراختیار شرکت آب و فاضلاب کشور قرار گرفته در استان‌ها توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بالغ بر 924 مجتمع در قانون بودجه به‌عنوان پروژه‌های نیمه‌تمام مطرح شد که باید تکمیل شود،گفت: تعدادی از این پروژه‌ها در سال 1393 به بهره‌برداری رسید و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده برای مابقی پروژه‌ها از محل ردیف متمرکز 400 میلیارد تومانی که دولت امسال در قانون بودجه لحاظ کرده هزینه می‌شود.
به گفته وی به کمک دولت و مجلس500 میلیارد تومان طبق قانون بودجه سال 1394 از طریق صندوق توسعه ملی نیز به آبفا تعلق می‌گیرد که معادل ریالی آن را در تکمیل مجتمع‌های آبرسانی هزینه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تابه امروز به دلایل مختلفی موفق نشدیم که این منابع‌ را در اختیار بگیریم،اظهار کرد: امیدواریم با توجه به این‌که فرصت زیادی را از ابتدای سال از دست دادیم با کمک همکاران در صندوق توسعه ملی و مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور این امر سریعا تحقق پیدا کند و این منابع در اختیار روستایی‌ها قرار بگیرد.
معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور ادامه داد: علی‌رغم این‌که منابع را دریافت نکردیم اما برنامه‌های عملیاتی این کار کاملا تبیین و بسیاری از پروژه‌ها آغاز شده و امیدواریم ظرف چند روز آینده منابع از سوی بخش خصوصی تامین شود.
قانع با بیان اینکه عمدتا در بخش روستایی 924 مجتمع آبرسانی تعریف کردیم،گفت: در سال 1393 علی‌رغم این‌که کمتر از 200 میلیارد تومان منابع دراختیار داشتیم توانستیم برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اقدامات خوبی را اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه تا کنون 91 مجتمع در 844 روستا تکمیل شد، اظهار کرد:در این پروژه‌ها 400 هزار نفر تحت پوشش آب سالم و مطمئن قرار گرفتند علاوه‌بر این نیز 899 روستا در قالب تک‌روستایی و روستاهایی که در پروژه‌های مجتمع‌ها نیستند پروژه‌های عملیاتی انجام شد که جمعیتی حدود 580 هزار نفر تحت پوشش تامین آب شرب سالم قرار گرفتند.
به گفته معاون برنامه‌ریزی وتوسعه شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب کشور این اقدامات در سال 1394 نیز ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم با منابعی که دولت و مجلس در قانون بودجه پیش‌بینی کرده بتوانیم تعدادی از این مجتمع‌های روستایی را آبرسانی کنیم.
قانع با بیان اینکه تمامی پروژه‌ها توسط منابع دولتی تامین می‌شود،گفت:بر اساس پیش‌بینی‌های درنظر گرفته شده در سال 1394 معادل یک میلیون و 100 هزار نفر فقط با اعتبارات بخش خصوصی تامین منابع شوند و با ورود بخش خصوصی به این حوزه می‌توان گفت که مشکل بیش از 2660 پروژه حل می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  ⁄  57  =