راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در اولویت است

رئیس دانشگاه آزاد واحد فومن:

رئیس دانشگاه آزاد فومن و شفت بر ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و بهره‌مندی از دستاوردهای علمی و پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، سید سجاد گشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پشتیبانی امام راحل راه اندازی شده است، اظهار کرد: ارتقای سطح علمی و کیفی‌سازی مهارت‌های آموزشی و پژوهشی از جمله وظایف دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به مسائل ساختاری و اداری دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد اعضای هیأت علمی و کارمندان این دانشگاه را حدود 67 نفر دانست و افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای 22 رشته‌ شامل عمران، معماری، حسابداری، رایانه، مکانیک، الکترونیک و صنایع غذایی است.

گشتی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 300 دانشجوی جدید به صورت الکترونیکی در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر رتبه هفتم استان را در این زمینه اخذ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نقدینگی این واحد با توجه به هزینه‌های تعمیرات ساختمان فعلی و واحد آموزشی در حال تاسیس کاهش یافته است، تصریح کرد: رشد فیزیکی ساختمان آموزشی و اداری در حال احداث این دانشگاه 52 درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت، دانشگاه آزاد را صددرصد وابسته به شهریه دانشجویان عنوان کرد و افزود: تمام سعی و تلاش ما تعامل و همکاری در آماده‌سازی این ساختمان است چرا که دانشگاه آزاد نماد حضور آموزش عالی در شهرستان است.

وی به اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید ثروت ناشی از دستاوردهای علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت و تامین هزینه‌های مالی هستند.

گشتی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز با توجه به توان علمی و ساختاری باید در این راستا گام بردارد و بتواند با استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند.

وی گفت: با تولید ثروت از پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی می‌توان گام‌های موثری برداشت که رسیدن به این مهم نیازمند همت والا، پیگیری، جدیت و برنامه‌ریزی است.

این مقام مسئول بر افزایش فضیلت و معرفت در اعضای هیأت علمی و دانشجویان تاکید کرد و افزود: تاسیس و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در این دانشگاه یکی از مسائل مهمی است که به جد پیگیر آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با رشد تعداد واحدهای دانشگاهی تعداد دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کاهش یافته است، یادآور شد: دانشگاه‌های آزاد با رقابت درون و برون‌دانشگاهی مواجه هستند این در حالیست که جذب دانشجو بر وضعیت اقتصادی فرهنگی و اجتماعی منطقه اثرگذار خواهد بود.

گشتی، جذب دانشجو را نیازمند تمهیدات ویژه دانست و اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، هزار و 856 دانشجو در تابستان در حال تحصیل در این دانشگاه بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در پایان با یادآوری اینکه پیگیر اخذ مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد در این دانشگاه است، اظهار کرد: فومن دارای پیشینه علمی، ادبی و فرهنگی بالایی است و امید است با مساعدت و همکاری گام‌های مثبتی در جهت توسعه و اعتلای این دانشگاه برداشته شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  3