کاهش حفاری‌ها در آمریکا بهای نفت را افزایش داد

بهای نفت در بازارهای جهانی در نخستین ساعات معاملات امروز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی در پی کند شدن روند حفاریها در آمریکا و برآورد تحلیلگران مبنی بر اینکه سرمایه گذاری برنامه ریزی شده 1.5 تریلیون دلاری آمریکا در تولید نفت با احتساب نفت 50 دلاری غیراقتصادی است، بالا رفت.
بهای نفت خام از ژوئن 2014(زمانیکه تولید رو به افزایش جهانی با کاهش تقاضا روبرو شد) تاکنون تقریبا 60 درصد کاهش یافته است. بهای نفت همچنین از ماه ژوئن امسال در پی رکود شدید اقتصادی در چین و نگرانی درباره سلامت اقتصاد جهانی بیش از یک چهارم قیمت خود را از دست داده است.
تحلیلگران گفتند: قیمت پایین نفت در حال تاثیرگذاری روی تولید است چرا که شرکتهای حفاری پروژه های جدید خود را بویژه در مناطق پرهزینه آمریکای شمالی جایی که حفاری‌ها به سرعت به تغییر قیمت نفت واکنش می‌دهد، کاهش داده اند.
شرکتهای انرژی آمریکا هفته گذشته تعداد دکلهای خود را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند. علامتی که نشان میدهد تازه ترین دور کاهش قیمتها باعث شده شرکتهای حفاری برنامه های تولیدی خود را متوقف کنند که افزایش قیمتها را در معاملات امروز به همراه داشت.
نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با 36 سنت افزایش به 45 دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت نیز با 37 سنت افزایش 47 دلار و 84 سنت داد و ستد شد.
موسسه گلدمن ساش اعلام کرد: تعداد کنونی دکلها حاکی از این است که تولید نفت آمریکا بین سه ماهه دوم 2015 و سه ماهه چهارم 2015 به طور پی در پی روزانه 255 هزار بشکه کاهش یافته است.
این موسسه افزود: رشد روزانه 120 هزار بشکه ای تا سه ماهه چهارم 2015 نسبت به دوره مشابه سال قبل، کمتر از برآورد روزانه 125 هزار بشکه در هفته قبل است.
تحلیلگران می‌گویند: قیمت پایین نفت در بلند مدت تاثیر بیشتری خواهد داشت زیرا تولیدکنندگان در کاهش هزینه ها مشکل خواهند داشت.
موسسه مشاور انرژی وود مکنزی اعلام کرد: در شرایطی که شرکت‌های انرژی به طور میانگین به دنبال کاهش 20 الی 30 درصدی هزینه ها در پروژه های خود هستند، صرفه جویی ها در زنجیره عرضه از طریق فشردن بخش خدمات تنها 10 الی 15 درصد صرفه جویی در پی خواهد داشت.
وود مکنزی افزود: صرف هزینه 1.5 تریلیون در پروژه های جدید متعارف و پروژه های غیرمتعارف آمریکای شمالی با احتساب نفت 50 دلاری غیراقتصادی است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  24  =  27