تجلیل از تیم‌های برگزیده مسابقات سراسری عملیات حرارتی

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی در دانشگاه علم و صنعت ایران با معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، سعید سلیمانی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها با شرکت 114 تیم در دو بخش آهنی و غیرآهنی در مرحله‌ نخست برگزار شد که از این بین تنها 52 تیم جواز حضور در مرحله نهایی را به دست آوردند. پس از آن نمونه‌ها جهت انجام کار آزمایشگاهی به شرکت‌کنندگان در مسابقه ارائه شد تا پس از اعمال سیکل عملیات حرارتی مورد نظر، نمونه‌ها را مطابق نقشه‌های مشخص‌شده در پایگاه اینترنتی مسابقات، آماده‌سازی کرده و در روز مسابقه تحویل دهند.

وی همچنین افزود: در روزهای 25 و 26 شهریورماه تیم‌ها همراه با موارد درخواستی به محل دانشگاه علم و صنعت ایران آمدند و نمونه‌های آن‌ها جهت انجام تست‌های ضربه، کشش و سختی‌سنجی مطابق با دو بخش سوال مسابقه تحت آزمایش قرار گرفت. البته تمامی آزمایش‌ها در حضور استادان برجسته‌ مهندسی مواد و به ویژه عملیات حرارتی همچون دکتر ناطق چهره ماندگار و استاد دانشگاه صنعتی شریف، دکتر میردامادی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر خیراندیش استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر امامی استاد دانشگاه تهران، دکتر شبستری استاد دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر راثی‌زاده استاد دانشگاه تهران، دکتر موسوی خوئی دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ثقفیان دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر دهقانی دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر صادقی استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران به انجام رسید که این استادان کادر علمی و داوری این مسابقات را تشکیل می‌دادند. افزون بر این ریاست این دوره از مسابقات را دکتر شهرام خیراندیش بر عهده داشت.

سلیمانی تصریح کرد: کادر برگزاری مسابقه در این دوره با کسب اجازه از اتحادیه انجمن‌های علمی‌دانشجویی مهندسی مواد کشور ابتکارهایی را در قالب مسابقه انجام داد و کارگاه‌های آموزشی را چهار روز قبل از این رویداد برگزار کرد. علاوه بر این مسابقات علمی جانبی و نیز نمایشگاه جانبی و البته مسابقه پوستر برگزیده را در دو روز برگزاری مسابقه جهت تزریق شور و نشاط و البته بهره‌برداری از این فرصت گردهم‌آیی برگزار کرد تا عنوان نخستین جشنواره دانشجویی عملیات حرارتی را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین در خصوص برگزیده‌های این سلسله مسابقات اظهار کرد: در بخش آهنی مسابقه اصلی تیم IUT از دانشگاه صنعتی اصفهان مقام نخست، تیم متال تبریز از دانشگاه صنعتی سهند تبریز مقام دوم و تیم شهید باکری از دانشگاه تبریز عنوان سوم را کسب کرده و جایزه‌های 25 میلیون، 20 میلیون و 15 میلیون ریالی را از آن خود کردند.

دبیر اجرایی مسابقات تصریح کرد: در بخش غیرآهنی نیز تیم درخش‌متال از دانشگاه صنعتی اصفهان مقام نخست، تیم زینو از دانشگاه علم و صنعت ایران مقام دوم و تیم کنترل گاز اکباتان از دانشگاه بوعلی سینای همدان عنوان سوم را کسب کرده و جایزه‌های مشابه بخش آهنی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: همچنین در بخش طراحی پوستر تیم نوین عملیات از دانشگاه علم و صنعت ایران جایزه برگزیده را دریافت کرد و با یک ربع سکه از این تیم تقدیر شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در بخش مسابقه علمی جانبی نیز تیم HT-UI از دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان مقام نخست را به دست آورد و یک ربع سکه به این تیم اختصاص داده شد.

بر اساس این گزارش، مسابقات سراسری عملیات حرارتی هر ساله با شرکت جمع کثیری از دانشجویان رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه‌های سراسر کشور تحت نظر اتحادیه انجمن‌های علمی‌دانشجویی مهندسی مواد برگزار می‌شود که میزبانی این دوره را انجمن علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران در روزهای 25 و 26 شهریور ماه برعهده داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10