ورود فناوری‌های جدید در حوزه مهارت‌آموزی، ضروریست

مدیرکل دفتر طرح و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

مدیرکل دفتر طرح و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با وارد کردن فناوری‌های جدید در حوزه مهارت و ایجاد زمینه اشتغال، نیاز مخاطبان و بازار مصرف جامعه امروز را باید برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا منطقه زنجان، سیدعلی موسوی ظهر امروز در کارگاه آموزشی تهیه و تدوین استانداردها و آسیب‌شناسی استانداردهای آموزشی، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در سه قالب رسمی، غیررسمی و سازمان نیافته از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است که در راستای ایجاد قابلیت اشتغال و حضور مثبت برای افراد جامعه شکل گرفته است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد هم‌گرایی در آموزش مهارتی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم در راستای ارائه آموزش‌های لازم بر مبنای استانداردهای روز و یکپارچه را دارد.

موسوی با اشاره به اینکه باید فن‌آوری‌های جدید را وارد حوزه مهارت و اشتغال کنیم، تصریح کرد: نیاز مخاطبان و بازار مصرف در ارائه آموزش‌های مهارتی باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا در صورت برطرف کردن این نیاز می‌توان گفت که اقدام مفیدی در راستای توانمندی مهارتی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه عدم ارتباط آموزش با بازار کار مشکل عمده جامعه امروز است، گفت: در حالی که با محدودیت منابع دولتی مواجه هستیم باید تلاش کنیم با ایجاد هم‌گرایی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی، آموزش‌های مورد نیاز بازار را به نحو احسن ارائه دهیم، زیرا نفع آن در نهایت شامل افراد و جامعه می‌شود.

قاسم صیادی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در ادامه گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی زمینه کاربردی شدن آموزش‌های مهارتی را فراهم می‌کند.

صیادی اظهار کرد: تدوین استانداردهای آموزشی در راستای ارائه خدمات آموزشی و مهارتی در راستای نیاز بازار است.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود بسترهای لازم برای کاربردی کردن مهارت‌های ارائه شده در بازار کار فراهم شود که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در امر آموزش مشارکت دارند، می‌توان این امر را به خوبی محقق کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =