همکاری وزارت علوم و مرکز ملی اندازه‌شناسی گسترش می‌یابد

پس از رایزنی‌ها و تبادل نظرات در جلسه مشترک مرکز ملی اندازه‌شناسی و دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این نشست مشترک که با حضور دکتر بختیاری مدیرکل دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم و دکتر معدنی پور رئیس مرکز ملی اندازه‌شناسی در این مرکز برگزار شد، بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌ها و امکانات دانشگاه‌ها، کالیبره کردن دستگاه‌ها و ابزار توزین آزمایشگاهی دانشگاه‌ها با همکاری مرکز ملی اندازه‌شناسی تاکید و مقرر شد شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات تحقیقاتی و آزمایشگاهی ساخت ایران جهت دریافت استاندارد تجهیزات خود به مرکز ملی اندازه‌شناسی معرفی شوند.

همچنین با تاکید بر اینکه باید مرکز ملی اندازه‌شناسی به عنوان یک مرکز پژوهشی تحقیقاتی در ارتباط تنگاتنگ با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، مقرر شد تمام آزمایشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم در راستای ساماندهی و استانداردسازی به مرکز ملی اندازه‌شناسی معرفی شوند.

اعضای این جلسه موافقت کردند در قالب یک تفاهم‌نامه، همکاری بین مرکز ملی اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گسترش یابد و مرکز ملی اندازه‌شناسی در تجهیز تمام آزمایشگاه‌های تخصصی خود از مساعدت مالی دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری آزمایشگاه‌های وزارت علوم برخوردار شود.

همچنین در این نشست موافقت شد مرکز ملی اندازه‌شناسی تلاش برای راه‌اندازی رشته اندازه‌شناسی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری جهت تامین نیازهای خود در حوزه نیروی انسانی متخصص مورد نیاز آزمایشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

بر اسا س این گزارش، در پایان این جلسه مدیران و کارشناسان دفتر امور پشتیبانی پژوهش و فناوری وزارت علوم از آزمایشگاه‌های جرم، دما، ابعاد، سیستم‌های توزین و الکتریکال مرکز ملی اندازه‌شناسی بازدید کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1