معاون وزیر صنعت: رضایت مردم شرط اول ماست

در حاشیه مراسم رونمایی از ساندرو

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو برای توسعه خود در شرایط پساتحریم بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی ساندرو، محسن صالحی‌نیا با اشاره به اهداف استراتژی تولید خودرو در صنعت چشم‌انداز، گفت: صنعت خودروی ما در حال حاضر در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد و بر اساس اهداف استراتژیک تولید خودرو رتبه یازدهم جایگاهی است که ما برای این صنعت تا سال 1404 در نظر داریم.

وی در ادامه گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیار زیادی که شرکت‌های بین‌المللی از جمله شرکت‌های اروپایی دارند و اعلام آمادگی آنها برای حضور در ایران شرایط برای همکاری در قالب عقد قراردادهای حداقل میان مدت و پس از آن بلندمدت، با استفاده از ظرفیت‌های قطعه‌سازان داخلی فراهم شده است.

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های این صنعت در حوزه صادرات، گفت: این اجتناب‌ناپذیر است که ما باید برای بازارهای بین‌المللی خودرو تولید کنیم که در صورت عدم تحقق این خواسته ما به اهداف سند چشم‌انداز نخواهیم رسید و نمی‌توانیم ادعا کنیم که صنعت خودروی ما یک صنعت بین‌المللی است.

صالحی‌نیا قیمت خودرو را تابع مجموعه‌ای از عوامل و ملزومات مصرفی دانست و گفت: هزینه‌هایی از جمله تامین مواد اولیه و تامین نیروی انسانی از جمله عوامل تولیدی هستند که در قیمت صنایع موثرند و هیچ بنگاه تولیدی خودروها نمی‌تواند خارج از قواعد و ضوابطی که در سایر محصولات تولیدی اتفاق می‌افتد اتفاق داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم داخلی‌سازی خودروها، گفت: خوروی ساندرا با توجه به پایه‌ای که از ال 90 دارد در حال حاضر 34 درصد داخلی‌سازی می‌شود که بر اساس برنامه و مذاکراتی که با قطعه‌سازان انجام شده در ظرف دو ماه آینده این رقم حداقل به 41 درصد و یک سال آینده 65 درصد و در نهایت به 80 درصد خواهد رسید.
معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به خواسته مصرف‌کننده در خصوص کیفیت خودروها، افزود: رضایت مردم برای ما شرط اول است و کیفیت هم به طور نسبی در تولیداتی که در حال حاضر داریم و تولیداتی که در آینده به صورت همکاری مشترک خواهیم داشت از اصول ماست.

او ادامه داد: به هر حال خودروهایی که با همکاری شرکت‌های خارجی تعریف می‌شود با رعایت سه اصل، اول پلت‌فرم‌های روز چه به لحاظ استانداردهای ایمنی، کیفیت و راحتی مشتری، دوم محدوده قیمتی و سوم شرایط پس از فروش به اضافه اینکه این خودروها امکان صادرات در شبکه را داشته باشند تضمین‌کننده مطلوبیت و شرایطی است که مشتریان انتظار دارند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  +    =  81