مرکز تحقیقات شیلات در دانشگاه آزاد شهرکرد راه‌اندازی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از راه‌اندازی مرکز تحقیقات شیلات از سوی معاونت پژوهش و فن‎آوری در واحد شهرکرد خبر داد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: با توجه به وجود مزارع متعدد پرورش ماهی سردآبی به ویژه قزل‌آلا در استان چهارمحال و بختیاری، عدم وجود مرکز تحقیقات برای تمرکززایی پژوهش‌ها در خصوص ماهیان سردآبی در استان و حتی سایر استان‌های همجوار و مشکلات عدیده‌ای چون بیماری‌های عفونی و ویروسی که در چند سال اخیر منجر به خسارات اقتصادی جدی این صنعت شده است نیاز به تأسیس یک مرکز تحقیقاتی در زمینه شیلات و آبزیان سردآبی با تجهیزات پیشرفته و کادر مجرب یک امر ضروری است.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با تجهیز آزمایشگاه، استخر پرورش ماهی و همچنین تکمیل کادر هیأت علمی و پژوهشگر و توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در خصوص شیلات، بستر مناسبی را برای ایجاد مرکز تحقیقات شیلات(سردآبی) فراهم کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: به دنبال موافقت دبیرخانه هیأت امنای استان و با طرح موضوع و بازرسی‎های به عمل آمده مجوز تأسیس مرکز تحقیقات شیلات در واحد شهرکرد توسط معاونت پژوهش و فن‌آوری سازمان مرکزی دانشگاه صادر شد.

وی گفت: فارم پرورش ماهی در دو بخش روباز و سرپوشیده از امکانات این مرکز تحقیقات است که در بخش سرپوشیده که معادل 150 مترمربع است، 20 حوضچه فایبرگلاس مجهز به سیستم مدار بسته وجود دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: این مرکز در راستای اهداف تحقیقاتی از جمله بررسی بیماری‌های ماهیان، تغذیه و مدیریت بخش آبزیان و نیز در راستای ارتباط با مزارع پرورش ماهی به منظور بررسی مشکلات و ارائه راه‌حل‌های مناسب فعالیت می‌کند.

به گفته وی، 25 عدد آکواریوم با تجهیزات با گونه‌های متنوع ماهیان آکواریومی، دو دستگاهPCR، الکتروفورز، ژل‌داک، فریزر 70- درجه و الایزا از جمله بخش از تجهیزات آزمایشگاه شیلات و مرکز تحقیقات محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  62