تحریم تلکامی وزیر ارتباطات و خلف وعده دبیر شورای عالی فضای مجازی

شانزدهمین نمایشگاه تلکام همچون روال برگزاری سال‌های گذشته، از افتتاحیه‌ای کم رونق و کِرختی خاصی برخوردار بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام در حالی برگزار شد که متولی اصلی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل برگزاری هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل، ترجیح داد به آمریکا برود تا اینکه رویداد کهنه و یکنواخت شده تلکام را افتتاح کند.

*واعظی تلکام را مانند الکامپ تحریم کرد*

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از واگذاری افتتاح الکامپ بیستم به وزارت ارشاد که سال گذشته صورت گرفت، این بار از تلکام کنار کشید تا دبیر شورای عالی فضای مجازی که کمتر از یک هفته از معارفه وی می‌گذرد، بزرگترین رویداد مخابراتی ایران را افتتاح کند.

*پرچم کشورها نبود یا نیامدند؟!*

هر چند برگزاری این رویداد با بی‌میلی بخش دولتی همراه بود و سال گذشته نسبت به چنین اتفاقی در نمایشگاه بدون دستاورد و کلیشه تلکام هشدار داده شد اما با این حال گفته شد که تعداد کشورها و شرکت‌های خارجی 30 درصد رشد داشته است.

پیش از برگزاری نمایشگاه مدام از طریق رسانه‌ها و در قالب پیش خبرهایی از این رویداد گفته شد امسال علاوه بر 212 شرکت و واحد تولیدی داخلی، 80 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از 18 کشور جهان نیز در تلکام حضور خواهند داشت اما در مراسم افتتاحیه تنها پرچم 15 کشور کنار یکدیگر قرار داشت که البته یکی از آنها ایران بود.

*تلکام یاد شهدای مکه را گرامی داشت*

نکته قابل تأمل افتتاحیه نیز در این بود که تمامی سخنرانان با توجه به وقایع مکه و شهادت عده‌ای از هموطنان در حوادث مِنا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، ضمن عرض تسلیت سعی بر این داشتند تا مقدمه صحبت خود را به این حوادث ربط دهند.

به عنوان مثال یکی از سخنرانان اینگونه آغاز کرد: در حوادث اخیر مکه شاهد بودیم که ابزارهای ارتباطی در قالب رسانه‌ای فراگیر به سرعت اخبار این رویداد را پوشش دادند در حالیکه هنوز رسانه‌ها از این قضیه مطلع نبودند؛ لذا شاهد هستیم که فضای مجازی فرصت رسانه بودن برای هر فردی در جامعه را فراهم کرده است…

*دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی خلف وعده کرد*

مهمان ویژه مراسم افتتاحیه، سید ابوالحسن فیروزآبادی بود که سخنرانی‌اش رنگ و لعاب سخنان هفته گذشته در مراسم معارفه‌اش را داشت.

وی بعد از صحبت در سالن اصلی به بازدید از سالن‌های دولت و اپراتورهای موبایل پرداخت و در حالیکه هفته گذشته برای فرار از دست مصاحبه رسانه‌ها قول داده بود که نشست خبری را در اولین روز نمایشگاه تلکام داشته باشد اما در نهایت خلف وعده کرد و باز هم خبرنگاران را دور زد.

بنابراین اولین خلف وعده دبیر شورای عالی فضای مجازی در کمتر از یک هفته بعد معارفه وی رقم خورد که البته امیدواریم این رویکرد در بلند مدت ادمه نداشته باشد. 

*مخابرات و همراه اول دنبال شلوغ کردن سالن‌های نمایشگاه*

در حالیکه اولین روز تلکام تقریبا خلوت بود و اکثر بازددکنندگان نیز ترجیح دادند به سالن اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل سر بزنند زیرا این سالن‌ها معمولا برگزار کننده مسابقات و رویدادهای جذابی است اما نکته جالب در این بود که سالن گروه مخابرات به عنوان یکی از خلوت‌ترین سالن‌ها بود.

سالن گروه مخابرات با توجه به اینکه نسبت به دیگر سالن‌ها‌، موقعیت خوبی ندارد خلوت‌ بود اما با این حال مسئولان مخابرات سعی کردند با آوردن یکی از مجریان تلویزیون که سابقه برگزاری مسابقات مهیج و سرگرم کننده را دارد، سالن مخابرات را شلوغ جلوه دهند.

یکی دو سالی می‌شود که همراه اول با دعوت از یک مجری نام آشنای تلویزونی مراسم سرگرم کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کند که واقعا سرسام‌آور و به دور از شأن نمایشگاهی چون تلکام است اما ظاهرا این کار نه چندان شایسته مورد علاقه مسئولان مخابرات است.

با این حال، سالن مخابرات بعد از روی سن آمدن این مجری شلوغ شد و مردم و کودکان روی صندلی‌های تعبیه شده نشستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =