راهکار نهایی علاج‌بخشی سد گتوند اعلام شد

در پاسخ به ایسنا مطرح شد:

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: براساس آخرین جلسه شورای عالی آب، قرار بر این شد که راه‌حل دانشگاه تهران مبنی بر مدیریت مخزن سد گتوند به مدت دو ماه مورد بررسی دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رحیم میدانی در نشست خبری امروز درحاشیه یازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت تعیین تکلیف سد گتوند گفت: براساس صحبت‌هایی که در شورای عالی آب صورت گرفت، قرار شد که راجع به نظر دانشگاه تهران که مدیریت مخزن است یک اتفاق‌نظر بین دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به اعتقاد دانشگاه تهران، مدیریت مخزن می‌تواند مساله‌ی شوری سد گتوند را حل کند و با توجه به این‌که این مساله جنبه‌های اقتصادی را دربرداشت در ردیف اولویت‌های مورد بحث قرار گرفت.

معاون وزیر نیرو در امور آب در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون مدیریت مخزن مشکل داشته است؟ گفت: دانشگاه تهران به دلیل این‌که مدیریت مخزن مشکلی نداشته آن را تایید کرده، اما ما معتقدیم که این روش باید بهتر از قبل صورت بگیرد.

میدانی در خصوص این مساله که چرا مجلس کار وزارت نیرو را مورد تحقیق و تفحص قرار داده است؟ اظهار کرد: مشکلات آب در کشور برخی نارضایتی‌ها را ایجاد کرده است و ما هم اعتقاد داریم که باید مشکلات در این زمینه بررسی شود.

وی با بیان این‌که اعتبارات فعلی پاسخگوی نیاز صنعت آب نیست، گفت: باید اعتبارات بیشتری به این صنعت تخصیص یابد و تا زمانی که نتوانیم مشکلات را در صنعت آب و فاضلاب برطرف کنیم نمی‌توانیم ارتقایی در این زمینه داشته باشیم.

ادامه دارد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  3  =