میزان مرغوبیت چرم شترمرغ بررسی شد

توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هدف از انجام این پژوهش مقایسه چرم شترمرغ از لحاظ بافت شناسی با چرم‌های دیگر موجود بوده است، یادآور شد: نتایج این پژوهش نشان داد فاصله رتیکولار و پاپیولار مولکول‌های چرم شترمرغ موجب مقاوم تر شدن و تمایز این چرم نسبت به چرم‌های دیگر شده است.

سارا ده یادگاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه هدف از انجام این پژوهش مقایسه چرم شترمرغ از لحاظ بافت شناسی با چرم‌های دیگر موجود بوده است، گفت: برجستگی و تنوع رنگ از ویژگی‌های مهم چرم شترمرغ است و این چرم دارای مولکول‌هایی است که جلوه خاصی را به پوست آن بخشیده‌اند.

این دانشجوی دکترای دامپزشکی، با بیان اینکه در این پژوهش به این نتیجه رسیده‌ایم که چرم شترمرغ از کیفیت بسیار مناسبی نسبت به چرم‌های دیگر برخوردار است، بیان کرد: این چرم از لحاظ ضربه بسیار مقاوم است و در مقابل نورخورشید نیز آسیب پذیری کمتری دارد.

ده یادگاری، خاطرنشان کرد: نتایج این پژوهش نشان داد فاصله رتیکولار و پاپیولار مولکول‌های چرم شترمرغ موجب مقاوم تر شدن و تمایز این چرم نسبت به چرم‌های دیگر شده است.

این عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان، درباره روند اجرای این پژوهش گفت: ابتدا چرم شتر مرغ به صورت لایه لایه اسلاید تهیه شد و سپس با رنگ آمیزی‌های اختصاصی و غیراختصاصی چرم در زیر میکروسکوپ قرار گرفت تا لایه ها از لحاظ بافت شناسی مورد بررسی قرار گیرند.

ده یادگاری، یادآور شد: نتایج این پژوهش در مجله ISI و جراحی دامپزشکی به چاپ رسیده است. دکتر فروغ السادات منصوری، دکتر محمد مهدی علوی و مهسا مهتدی نیز در انجام این پژوهش همکاری کرده‌اند و این پژوهش در مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  5