رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا مطرح کرد: سهم ناچیز دانشگاه از خرید تجهیزات آزمایشگاهی

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با اشاره به سهم ناچیز دانشگاه از خرید تجهیزات آزمایشگاهی خارجی اظهارکرد: بیشتر وسایل و تجهیزات آزمایشگاه‌ها‌ ساخت خارج از کشور بوده که خرید و وارد کردن آن‌ها نیز بسیار پرهزینه است و متاسفانه دانشگاه بوعلی سهم زیادی از این تجهیزات نداشته است.

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، با اشاره به مشکلات موجود تجهیزات آزمایشگاه‌ دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور، قدیمی شدن تجهیزات آزمایشگاه است که دانشگاه‌ها و وزارت علوم سعی دارند این تجهیزات را بازسازی و نوسازی کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه بوعلی در خرید تجهیزات تا جایی‌ که تولیدات داخلی جوابگو بوده اقدام کرده که طی سال گذشته خرید تجهیزات داخلی به یک میلیارد تومان و امسال نیز به حدود یک میلیارد تومان رسید.

برای بازسازی کامل آزمایشگاه دانشگاه به بودجه بیشتری نیاز داریم

وی با تاکید بر اینکه برای بازسازی کامل آزمایشگاه دانشگاه به بودجه بیشتری نیاز داریم، افزود: به علت اینکه دستگاه‌های اصلی دارای قیمت بالای یک میلیارد تومان هستند، رقم اختصاصی به دانشگاه در راستای خرید تجهیزات کوچک هزینه شده است.

غلامی یادآور شد: برای کمک به بهره‌برداری بیشتر، دانشگاه بوعلی‌سینا اقدام به ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی در دانشکده‌ها و در سطح دانشگاه کرده، به گونه‌ای که دستگاه‌های گران‌قیمت خود را در آزمایشگاه‌های مرکزی متمرکز کرده که ضمن بهره‌برداری بیشتر می‌تواند مراقبت بهتری را داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های دانشگاه آماده خدمت‌رسانی به دستگاه‌های بیرونی است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی می‌توانند با مراجعه به معاونت پژوهشی دانشگاه، از این خدمات در ازای پرداخت هزینه‌های متعادل و مناسب بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا طی فعالیت 40 ساله خود، همواره نقش ممتازی در آموزش عالی ایران داشته که با تحصیلات تکمیلی فعالیت خود را آغاز کرده است.

غلامی اضافه کرد: این دانشگاه همواره سعی داشته تا در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جایگاه ممتاز و روبه رشدی داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: پایگاه استنادی جهان اسلام هر سال رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام را براساس شاخص‌ها و معیارهای پژوهشی و آموزشی در سه نوع شامل دانشگاه‌های جامع، صنعتی و هنر انجام می‌دهد که براساس آخرین رتبه‌بندی ISC، که براساس سال 1392 است، دانشگاه بوعلی‌سینا رتبه 11 در بین دانشگاه‌های جامع را به دست آورد.

غلامی به فاصله امتیازی بسیار کم دانشگاه بوعلی و پیام‌نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور را با تمام شعبات استانی و حدود 400 هزار دانشجو و نوع فعالیت متفاوت آن، می‌توان از لیست دانشگاه‌های جامع حذف کرد که در این صورت، دانشگاه بوعلی‌سینا جزو 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  66