اجرای طرح اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت پایلوت در ۱۵ واحد

در اجلاس رؤسای شورای پژوهش دانشگاه اعلام شد

اجلاس رؤسای شورای پژوهش و فناوری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با حضور دکتر واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تبریز برگزار شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در این اجلاس اظهار کرد: طرح‌های پژوهشی باید هم باعث بالا رفتن آمار فعالیت‌های پژوهشی شوند و هم دارای کیفیت بالایی باشند.

واشقانی فراهانی افزود: 50 درصد وظایف اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها باید فعالیت در مراکز رشد باشد که این امر در دست اقدام است.

وی در پاسخ به درخواست برخی معاونان پژوهشی واحدها مبنی بر ایجاد تقویم پژوهشی دانشگاه گفت: در دانشگاه‌های کشورهای خارجی محدودیتی برای زمان دفاع از پایان نامه دانشجویان نیست و این مشکل باید در دانشگاه آزاد اسلامی نیز رفع شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه، همکاری و اهتمام واحدها برای مشارکت در طرح شفا (شهرک‌های فناوری آزاد) را خواستار شد.

دکتر سید جواد انگجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تسلیت فاجعه منا و گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس بویژه شهدای دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از سیزدهمین اجلاس سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را تعیین سیاستهای کلان پژوهشی و فناوری سالیانه دانشگاه‌های آزاد اسلامی کل کشور عنوان کرد.

در ادامه دکتر ناصر مدیرشهلا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارای 36 سرور، 1400 کامپیوتر با پهنای باند 100 Mbs، مجهز به دستگاه‌های پیشرفته ذخیره‌سازی SAN STORAGE با زیرساخت کامل فیبر نوری و ربات TAPE با ماندگاری 30 سال است.

وی افزود: پنج کتابخانه، سه هزار و 249 مقاله ISI، تعداد 475 مقالهISC ، تعداد 792 مقاله علمی پژوهشی، 700 طرح خاتمه یافته، 142 طرح در حال اجرا، 46 طرح برون دانشگاهی، 155 کتاب تألیف شده و 78 کتاب ترجمه شده، برخی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.

مدیرشهلا گفت: واحد تبریز دارای پنج مجله علمی پژوهشی وزارت علوم و 3سه مجله علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و همچنین یک مجله در حال بررسی در وزارت علوم دارد.

وی گفت: مرکز تحقیقاتی بیوتکنولوژی، مرکز تحقیقاتی نانو فناوری صنعتی، مرکز تحقیقاتی رباتیک و فناوری‌های نرم، دو شرکت‌ دانش‌بنیان، 12 شرکت‌ طرف قرارداد و هفت شرکت فعال دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مشغول فعالیت هستند.

در ادامه این نشست دکتر ایرانبخش، مدیر کل توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی نیز به ارائه توضیحاتی درخصوص طرح ساها پرداخت و اظهار کرد: با اجرای این طرح، سعی کردیم از موازی کاری و صرف هزینه‌های اضافی در دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کنیم.

اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

مهندس میترا هاشمی طباطبایی، رئیس مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در این گردهمایی گفت: با توجه به تاکید ریاست دانشگاه بر اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، در حال آماده سازی نرم افزاری برای این منظور هستیم. به همین خاطر در نظر داریم این طرح را به صورت پایلوت در 15 واحد بزرگ و جامع پیاده کنیم.

وی از اقدامات انجام شده توسط معاونت پژوهشی برای شناسایی مجلات نامعتبر خبر داد و گفت: فهرست مجلات نامعتبر از سوی معاونت پژوهشی مرتباً در حال به روز شدن است. با توجه به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز انتشار به مجلات جدید داده نمی‌شود، مگر اینکه دارای گزینه‌هایی مانند زبان انگلیسی و رشته‌های بین رشته‌ای باشند.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این اجلاس دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت همراه و دکتر سیدجواد انگجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به همراه معاونان و مدیران این دانشگاه با آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  27  =  36