کاهش قیمت نفت و تاخیر در پروژه‌های نفتی امارات و نیجریه

در پی ادامه کاهش قیمت نفت اقتصاد نیجریه تحت تاثیر قرار گرفته و در امارات نیز تعدادی از پروژه های نفت وگاز به تاخیر افتاده است.

به گزارش ایسنا، از مهم‌ترین تحولات بخش عرضه نفت در طی هفته گذشته اعلام شرکت ملی نفت نیجریه (NNPC) مبنی بر تصمیم این شرکت برای بازنگری در قراردادهای نفتی بود. شرکتهای شل و اکسون موبیل مهمترین شرکای خارجی نیجریه در توسعه میادین نفتی این کشور میباشند. هدف نیجریه از بازنگری در این قراردادها افزایش درآمد و سهم این کشور از نفت تولیدی است.
بر اساس این گزارش اقتصاد نیجریه تحت تاثیر قیمتهای پایین نفت قرار گرفته و کسری بودجه در صنعت نفت این کشور باعث شده روند سرمایه گذاری در این صنعت کُند شود.
بنا به اعلام مدیریت کل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، در امارات نیز گزارشها حاکی از به تاخیر افتادن چندین پروژه نفت و گاز به دلیل قیمتهای پایین نفت است، در عین حال بر اساس اعلام دولت، این کشور قصد دارد تولید نفت خود را تا سال 2018 به 3.5 میلیون بشکه در روز برساند به طوری که شرکت ملی نفت امارات ADNOC قصد دارد بازدهی عملیاتی و میزان برداشت از مخازن خود را از طریق مدیریت مخازن افزایش دهد.
بر این اساس یکی از پروژه های این کشور که به شدت تحت تاثیر قیمت های پایین نفت قرار گرفته است طرح توسعه میدان فراساحلی Bab می باشد که به گفته کارشناسان انتخاب پیمانکار آن تا سال دیگر به تعویق خواهد افتاد .
در هفته گذشته تعداد دکلهای حفاری فعال در آمریکا با 4 دستگاه کاهش به 838 دستگاه رسید که 1093 دستگاه کمتر از مدت مشابه سال قبل است. تعداد دکلهای حفاری فعال در کانادا نیز با 6 دستگاه کاهش به 176 دستگاه رسید که 253 دستگاه کمتر از مدت مشابه سال قبل است اما تعداد دکل های حفاری فعال در کل جهان با 19 دستگاه افزایش به 1137 دستگاه رسیده است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  44