ضرورت بازنگری سیاست‌های صنعتی و تجاری کشور

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تاکید کرد

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تاکید کرد: با رفع تحریم‌ها درهای جدیدی برای اقتصاد کشور بازگشایی شده که باید تدابیر مناسب و هدف‌گیری لازم برای رسیدن به اهداف در این شرایط جدید اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا رضوی – امروز – شنبه – در نخستین همایش بین‌المللی سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال گفت: برای طراحی یکپارچه سیاست‌های صنعتی و تجاری با هدف تحریک اقتصاد کشور و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و تحکیم اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای که ایران به جایگاه خود در اقتصاد جهانی دست یابد باید چارجوبی مشخص تدوین و تعیین شود.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این همایش دستیابی چارچوبی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: با توجه به وقایعی که در منطقه رخ داده مسئولیت سنگینی بر دوش ماست تا نه تنها هرچه زودتر اقتصاد خود را از رکود خارج کنیم، بلکه زمینه‌ ثبات بلندمدت را نیز فراهم کنیم.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ادامه داد: قادریم موتور رشد اقتصادی و صنعتی منطقه شویم، ولی برای این کار باید تدابیر و راهکارهای لازم اندیشیده شود.

رضوی در عین حال بیان کرد: در شرایط پساتحریم زمینه‌های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری به وجود می‌آید که ضروری است به صورت تدریجی سیاست‌های صنعتی و تجاری کشور نیز بازبینی شود.

وی گفت: باید از تجارب بین‌المللی استفاده شود که این موضوع می‌تواند به خروج هرچه سریع‌تر از رکود کمک کند و با هزینه‌ای کمتر اقتصاد کشورمان را از رکود خارج کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  20  =