اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار به تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه خبر داد

رئیس دانشگاه ارومیه معتقد است: تحقیقات و مقاله ارائه شده از سوی اساتید باید به نحوی باشند که به نفع مردم و مورد استفاده در صنعت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، حب نقی در مراسم آغاز اجرای طرح‌های تولیدی پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه با بیان اینکه علم تولید شده برای مردم باید علم نافع باشد، افزود: حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت باید پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد بیولوژیک از جمله مواد گران قیمتی هستند که ما برای آن ارز پرداخت می‌کنیم و در آزمایشگاه ها و بیمارستان‌ها به مصرف می رسانیم. پرداخت ارز برای مواد بیولوژیک در شرایطی صورت می‌گیرد که ما امکانات تولید این مواد را داریم ولی این کار انجام نمی‌شود.

سلیمان پور، معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه هم گفت: در طول سال گذشته و جاری، چهار میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ارومیه صرف شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از تجهیزات آزمایشگاه‌ها به صورت انحصاری در اختیار اساتید قرار می‌گرفت و با کمبود شدید تجهیزاتی در دانشگاه مواجه بودیم، ادامه داد: در راستای انحصارشکنی و قرار دادن تجهیزات در اختیار تمامی همکاران در نظر داریم آزمایشگاهی مرکزی در دانشگاه ارومیه را راه اندازی کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: ساختمان ویژه ای برای احداث آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه ارومیه در نظر گرفته شده و در آینده نزدیک شاهد افتتاح این آزمایشگاه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح‌های پژوهشی مقاله محور هستند و باید سیاست‌هایی در پیش گیریم که بتوانیم از طرح های تجاری در قالب مراکز رشد حمایت کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =