ابراز رضایت فعالان بخش خصوصی از موافقت اولیه مجلس با برجام

نمایندگان اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان بخش خصوصی شب گذشته در مراسمی نسبت به موافقت اولیه مجلس با کلیات طرح برجام ابراز رضایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در سخنانی با مهم و پر ارزش دانستن تغییر دیدگاه منفی جامعه نسبت به صادرکننده و واردکننده اظهار کرد: در گذشته مردم از صادرکننده و واردکننده به عنوان افرادی که با سوءاستفاده از موقعیت خود و بدون حساب و کتاب صاحب ثروت شده‌اند یاد می‌کردند، در حالی که امروزه خوشبختانه این دیدگاه اصلاح شده و جامعه به اهمیت موضوع صادرات و واردات و نقش آن در پیشبرد امور کشور پی برده است.
وی با ابراز خشنودی نسبت به موافقت مجلس با کلیات طرح برجام، بهبود روابط بین‌المللی ایران و برداشته شدن تحریم‌ها را عامل رونق اقتصاد برشمرد.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ادامه با تاکید بر این‌که نباید واردات را تقبیح کرد افزود: به جای ممانعت از واردات رسمی کالا باید جلوی قاچاق کالا را گرفت.
در ادامه علا میرمحمد صادقی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران نیز در سخنانی با یادآوری چند خاطره در مورد عملکرد بازرگانان قدیم در حوزه تجارت و توزیع کالا اظهار امیدواری کرد که فعالان حوزه بازار انصاف و راستی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش بارز آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور از سستی مسوولان و بخش‌های مرتبط در اجرای آن انتقاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به طور خلاصه یعنی به میدان آوردن مردم و توجه ویژه به تولید و صادرات که متاسفانه تاکنون اقدامات عملیاتی در رابطه با آن چشمگیر نبوده است.
وی همچنین با انتقاد از نرخ سود بالای سپرده‌گذاری بانکی و ناتوانی بخش تولید در رقابت با آن، نتیجه این کار را آسیب دیدن بخش تولید و در نتیجه صادرات دانست.
در پایان این مراسم منابقی، رییس جدید مجمع واردات اتاق بازرگانی ایران نیز در سخنانی با اشاره به ضرورت تلاش برای احیای واردات رسمی اظهار کرد: تولید برای پویایی نیاز به بازار رقابتی دارد.
وی با بیان این‌که هر ایرانی باید کالاهای تولید داخل مصرف کند گفت: تولیدکننده باید رقیب قدرتمندی در کنار خودش ببینید تا بتواند کالای با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند.
در پایان این مراسم از عملکرد هفت ساله برخوردار، رییس سابق مجمع واردات اتاق بازرگانی ایران تقدیر شد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2