دومین مرحله داوری طرح‌های فناوری برگزار شد

از سوی ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی

دومین مرحله داوری طرح‌های فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی برگزار شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی درباره برگزاری این مرحله از داوری اظهار کرد: دومین مرحله داوری طرح‌های فناوری که برای بررسی به این ستاد ارسال شده بود، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به ماموریت این ستاد در راستای حمایت از پژوهش‌های پایه، کاربردی و توسعه فناوری از تمام محققان حوزه علوم سلول‌های بنیادی و طب بازساختی دعوت شد تا چکیده پیشنهاد طرح‌های خود را برای ما ارسال کنند که پس از ارسال طرح‌ها نخستین مرحله داوری انجام شد و پس از بررسی اولیه طرح‌های منتخب به مرحله دوم داوری راه یافتند.

در ادامه دکتر نیکوگفتار، مسؤول بانک خون بندناف سازمان انتقال خون و سلول‌های بنیادی به ارائه توضیحاتی درباره طرح‌های فناوری و اهمیت آن‌ها پرداخت و در خصوص نحوه داوری‌ها نیز گفت: این مرحله از داوری در سه بخش دارویی، تجهیزات و کیت‌های HLA و به صورت دفاع حضوری است.

وی به تعداد داوران این سه بخش نیز اشاره کرد و افزود: برای بخش دارو و HLA هفت داور و برای گروه تجهیزات هشت داور در این مرحله حضور دارند و همچنین تعداد طرح‌های بخش دارویی شش طرح، بخش تجهیزات شش طرح و بخش HLA نیز دو طرح است.

بر اساس این گزارش، همچنین مجریان طرح‌های گروه دارویی به صورت حضوری و البته انفرادی به دفاع از طرح خود پرداختند که بعد از اتمام دفاع هر مجری پاسخ‌گوی سوالات داوران مربوطه بود.

بعد از اتمام داوری طرح‌های دارویی، داوری طرح‌های تجهیزات و HLA شروع شد که در این مرحله نیز هر کدام از مجریان به دفاع از طرح خود به صورت انفرادی و حضوری پرداختند و در پایان دفاع نیز پاسخگوی سوالات داوران بخش‌های خود بودند.

در پایان ارائه طرح توسط مجریان نیز داوران نظرات خود را در ارتباط با طرح‌های دفاع شده ارائه کردند و نقاط قوت و ضعف هر طرح نیز به بحث و بررسی گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، نتایج این مرحله از داوری به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄  10  =