لغو تحریم‌ها می‌تواند اثر عکس در اقتصاد ملی داشته باشد

/اقتصاد مقاومتی و برجام/

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در پساتحریم و اجرای برجام بستگی به تعریفی دارد که از این سیاست‌ها می‌شود گفت: اقتصاد مقاومتی به مجموعه سیاست‌هایی اطلاق می‌شود که به قوی‌تر شدن اقتصاد و حرکت به سوی توسعه کمک می‌کند.

بهنام ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اقتصاد مقاومتی را مجموعه‌ای از سیاست‌هایی دانست که به اقتضای زمان و مکان بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرد.
به گفته وی در شرایط بعد از اجرای برجام ممکن است اصلاحاتی در نوع راهبردها داده شود اما این به معنای کنار گذاشتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.
او با تاکید بر لزوم ارائه تعریف درست از اقتصاد مقاومتی افزود: اگر منظور از اقتصاد مقاومتی خودکفایی مطلق باشد، طبیعی است که این سیاست‌ها مغایر با شرایط جدید اقتصاد است.
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: به نظر می‌رسد با لغو تحریم‌ها فرصت‌های بیشتری برای اقتصاد به وجود آید و تعریف من از اقتصاد مقاومتی این است که سیاست‌های آن در راستای خروج از توسعه‌ نیافتگی و حرکت به سمت پیشرفت باشد.
ملکی با تاکید بر این که قطعا پس از لغو تحریم‌ها فرصت‌های انتقال تکنولوژی و نوآوری به داخل بیشتر می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند در این شرایط موثر باشد چرا که اگر به سراغ واردات و مصرف خارجی برویم لغو تحریم‌ها می‌تواند اثر عکس در اقتصاد ملی داشته باشد.
به گفته وی، تعامل با جهان خارج و استفاده از فرصت‌های آن می‌تواند رونق را وارد اقتصاد کند و البته این امر بستگی به نحوه اجرای راهکارهای اقتصادی در پسا تحریم دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  3