رئیس کونوکوفیلیپس: لغو منع صادرات نفت آمریکا بزرگترین آرزوی من است

رئیس شرکت نفت کونوکوفیلیپس آمریکا روز پنجشنبه مجددا از دولت این کشور خواست برای کمک به احیای صنعت انرژی داخلی که دچار مشکل شده ممنوعیت صادرات نفت را لغو کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، رایان لنس – مدیرعامل شرکت نفتی کونوکوفیلیپس – گفت: لغو منع صادرات نفت آمریکا بزرگترین آرزوی من است.
این سخنان در شرایطی است که مناظرات در واشنگتن درباره لغو یا عدم لغو این ممنوعیت 40 ساله که پس از تحریم نفتی اعراب در دهه 1970 اعمال شد بالا گرفته است. طرح جمهوری‌خواهان برای لغو این ممنوعیت هفته گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد اما پس از تهدید اوباما مبنی بر وتوی این طرح با آینده مبهمی مواجه شده است.
رایان لنس در جمع مدیران کالج بوستون گفت: مجوز دادن به صادرات به نجات مشاغل موجود و اشتغال زایی کمک می‌کند و همچنین باعث کمک به اقتصاد و افزایش درآمد مالیاتی می‌شود.
وی گفت: اکنون اقدام دولت در این زمینه اولین آرزوی من است.
شرکت تولید نفت آمریکا مایل به صادرات نفت به آسیا و اروپا هستند و می‌ گویند این ممنوعیت باعث اشباع بازار داخل و کاهش حفاری‌ها شده است.
انقلاب صنعت نفت شیل که شامل پمپ کردن آب، شن و مواد شیمیایی به چاه‌ها برای استخراج نفت یا گاز است به افزایش 45 درصدی تولید نفت آمریکا از سال 2010 و کاهش قیمت نفت منجر شده و همین امر موجب شده شرکت‌هایی همچون کونوکوفیلیپس سرمایه گذاری خود و هزاران شغل را کاهش دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =