شاپرک اجازه استفاده Mpos رابه زودی به شرکتهای پرداخت ابلاغ می کند/گام نخست برای ورود به دوره پرداخت موبایلی برداشته شد

با موافقت بانک مرکزی :

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی ،شرکت شاپرک به زودی مجوز استفاده از Mpos هایی را که استانداردهای PCI را داشته باشند به شرکت های پی اس پی خواهد داد. پیش از این استفاده از این نوع دستگاه ها به دلیل استاندارد نبودن دستگاه های مجاز اعلام نشده بود./اولین بار در سال 2009 شرکت اسکوئر (Square ) در آمریکا این نوع پوزهای موبایلی را رونمایی کرد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی ،شرکت شاپرک به زودی مجوز استفاده از Mposهایی  را  که   استانداردهای PCI را داشته باشند   به  شرکت های پی اس پی خواهد داد.  پیش از این استفاده از این نوع دستگاه ها به دلیل استاندارد نبودن دستگاه های  مجاز اعلام نشده بود.

 اخیرا بانک مرکزی موافقت خود را در خصوص استفاده از Mpos دارای استاندارد های  PCIبه شاپرک اعلام کرده است و این شرکت به زودی شرایط استفاده از این دستگاه را به PSP ها اعلام خواهد کرد.

در سالهای مدیریت سامان قطبی بر شاپرک  قرار بر این بود که به یکی از متقاضیان راه اندازی Mpos  در صورت رعایت استاندارد ها  مجوز داده شود اما در نهایت بخش امنیت شرکت شاپرک امینت این دستگاه را تایید نکرد.

گذاری به پرداخت موبایلی

اولین بار در سال 2009  شرکت اسکوئر (Square ) در آمریکا این نوع  پوزهای موبایلی را رونمایی کرد .

تفاوت پوز و ام پوز
تفاوت اصلی این است که پایانه های mPOS طراحی شده اند برای حمل، و فعال کردن معاملات پرداخت آنلاین برای تجار. معامله  در یک محیط امن در ترمینال mPOSصورت می گیرد. ترمینال mPOS با استفاده از بلوتوث و یا WiFi برای اتصال به یک گوشی تلفن همراه، و تلفن سپس به سیستم پرداخت باطن از طریق یک شبکه تلفن همراه متصل می شود.
همچنین در كارتخوانهاي سنتي، منطق كسب و كار و فرآيند توليد تراكنش در خود كارتخوان انجام ميشد ولي در mpos اين بخش در نرم افزار كاربردي تلفن همراه انجام ميگيرد و mpos تنها در حكم : reader, pin pad , و حافظه نگهداري كليد استفاده ميگردد.

حركت از pos بهpos 2.0

 m.pos دروازه ى حركت از pos به pos 2.0 است، pos و m.pos اصلا قابل قياس با هم نيستند كما اينكه web و Web 2.0 با هم قابل قياس نبودند، دستگاه هاى m.pos جداى از تمام مزاياى قيمتى، راحتى در استفاده، پرداخت هاى ابرى و ويژگيهاى منحصر به فرد ديگرى كه دارند يك دليل بزرگ براى استفاده دارند و آن هم گسترش صنف پذيرندگان است، كسب و كارهايى كه تا بحال امكان پرداخت الكترونيك براى آنها فراهم نبود، مانند معلم هاى خصوصى، دليورى ها، تاكسى ها و … دليل این ادعا  آمار شگفت انگيز آمريكاى شمالى است  تنها ٢ سال بعد از ورود موفق square و حركت انقلابى PayPal و گسترش طيف چشم گير پذيرندگان دو اين كشور است، تبديل ١٦ ميليون پذيرنده به ٤٠ ميليون پذيرنده تنها طى ٢ سال . M.pos به اعتقاد بنده طوفانى است گذرا ولى اجتناب ناپذير، بدون استفاده از آن كوچ دادن كاربران از pos به pos 2.0 غير ممكن است .

مزایا و معایب

نکویی مهر در گروه تلگرامی اخبار بانکداری و پرداخت الکترونیک،مزایا و معایب ام پوز را به شرح زیر ذکر می کند:

مزايا :
-كاهش مصرف رول كاغذ و هزينه هاي سنگين تأمين رول و انتقال رول به پذيرنده
– سيار بودن
– سبك و كوچك بودن
– منطبق با منطق هاي كسب و كاري متنوع ( با هر app از هر كسب و كاري ميتواند تركيب شود)

مخاطرات ( نه معايب )
– سيار بودن … امكان سرقت ، تخريب ، مفقودي
– سيار بودن … ايجاد سهولت استفاده در معاملات و تبادلات تجاري غير مجاز
– …. بقيه دوستان لطفأ نظر بدهيد
در حقيقت mpos يك كارتخواني است كه app , printer و واسط ارتباطي مثل تلفن، LAN و wifi ندارد

درخصوص قیمت هم متوسط قیمت mpos تا 100 دلار هست نسبت به pos

١- (M.Pos) طوفانى گذرا ولى اجتناب ناپذير جهت ورود به دنياى 0.POS 2
٢- به كار گيرى M.Pos صرف استفاده از يك تكنولوژى نيست، دريچه ورود به دنياى متفاوت پرداخت است.
٣- M.Pos : مسيرى جديد، پذيرندگان جديد
٤- M.Pos تكنولوژى كوتاه مدت ولى تاثير گذار بر دنياى پرداخت
5 –  M.pos تغيير تكنولوژى نيست، ابزارى است جهت بروز رسانى فرهنگ پرداخت
راه کار پرداخت سیار با استفاده از کوچکترین و سبکترین پایانه های فروش همراه (mPOS) در دنیا پذیرش آسان کارت در هر زمان و هر مکان از طریق mPOS و تلفن همراه یا تبلت را فراهم می نماید

اتصال ساده و راحت mPOS از طریق بلوتوث به تمامی موبایل ها و تبلت ها. با اندازه کوچک و وزنی کم. دارای قابلیت انجام انواع تراکنش ها.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  5