رکود به نانوایی‌ها رسید

دولت سال گذشته قیمت نان را گران کرد، بسیاری از نانوایان آزادپز شدند، نان‌های اجباری پایشان به سبد خرید مردم باز شد و اکنون دانه‌های کنجد بهانه‌ای برای گرانفروشی نان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نانوایان می‌گویند ماه‌ها است که مردم ترجیح می‌دهند کمتر نان بخرند. این را هم اشاره می‌کنند که قبلا تعداد نانی را که مردم در سفره‌شان می‌گذاشتند، بیشتر بود و اکنون خریدهای خود را بهینه کرده‌اند و به همین دلیل، صف‌های دو تایی و بیشتر این روزها خلوت‌ترند و مردم رو به صف‌های یک دانه‌ای یا نهایت، یکی و نصفه‌ای آورده اند.  

این درحالی است که رئیس کارگروه آرد و نان و معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران با بیان اینکه تعیین نرخ انواع نان با افزودن کنجد یا سایر افزودنی‌ها را قبول نداریم اعلام کرد: اتحادیه نانوایان اعلام می‌کند که برخی مردم متقاضی خرید نان با افزودنی‌ها هستند و مشکلی برای عرضه این نوع نان وجود ندارد.

به گفته نعمت‌اله ترکی ،نرخ نان سنگک ۸۰۰ تومانی در نانوایی‌های یارانه‌ای با افزودن کنجد با حداکثر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش بیش از هزار تومان نخواهد بود. اگر نانوایی یارانه پز نان سنگک کنجدی را به نرخ ۱۵۰۰تومان عرضه می‌کند، تخلف محرز بوده و مردم نیز باید گزارش دهند.

بر این اساس در چند‌ماه اخیر برخی نانوایی‌ها به‌دلیل این تخلف پلمب شده‌اند اما به هرحال این واقعیت بازار نان است که نان را با کنجد هر چند اندک، به مردم می فروشند و مردم هم مجبورند که به دلیل برخی مسائل و مشکلات، بدون چون و چرا آن را بپذیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  55