۵ پیشنهاد بودجه‌ای نعمت‌زاده به نوبخت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه ۵ پیشنهاد برای درج در لایحه بودجه سال ۹۵ به نوبخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا نعمت‌زاده در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری بازار با بیان اینکه پس از جلسه شب گذشته هیئت دولت 5 پیشنهاد را برای درج در لایحه بودجه سال 95 به نوبخت ارائه کرده‌ام، اظهار داشت: امیدوارم این پیشنهادات در جلسه فوق العاده امروز که به بررسی لایحه بودجه 95 می پردازد، رسیدگی و مورد تأیید قرار گیرد.

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه در حال حاضر در تجاری سازی ضعف‌های زیادی داریم، افزود: علی‌رغم تمام پژوهش‌ها و نیروی انسانی متخصص در بخش صنعت و معدن هنوز نتوانسته ایم از تمام پتانسیل‌ها استفاده کنیم در همین زمینه مشارکت صنعت و دانشگاه می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یک زمان ایجاد شرکت‌های دانش بنیان مناسب بود، تصریح کرد: اما در شرایط فعلی باید علاوه براین موضوع صنایع کشور را نیز به سمت علوم دانش بنیان پیش ببریم.

نعمت‌زاده با تأکید براینکه صنعت خودروسازی کشور باید دانش بنیان شود، گفت: برخی گلایه می‌کنند که هنوز صنعت خودرو نتوانسته پیشرفت کند که به اعتقاد بنده این صنعت پیچیده است و باید با تجهیز به علوم روز مسیر توسعه و مسیر پیشرفت را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته برای تحقق بخشیدن به مشارکت صنعت و دانشگاه دستورالعملی را تهیه کردیم که استادان به جای گذراندن دوره‌های تکمیلی در خارج از کشور در مراکز صنعتی فعالیت کنند، گفت: خوشبختانه این موضوع تاکنون نتایج مناسبی را بدست آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در دوره پسادکتری نیز برای تحقق همکاری بیشتر دانشگاه و صنعت اقداماتی را در دستور کار داریم. علاوه بر این موضوع راه اندازی شهرک‌های تخصصی فناوری در دستور کار قرار دارد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه طرح استقرار صنایع دانش بنیان در 15 آذرماه ابلاغ شده است، گفت: در سال گذشته بخشنامه کردیم تا  تمام واحدهایی که در پارکهای علمی و فناوری فعالیت می‌کنند بتوانند مجوز بگیرند این موضوع در تهران اجرایی شده و در آینده در سایر شهرها نیز انجام خواهد شد. در رابطه با مسائل حسابرسی این موضوع نیز خودمان پاسخگو خواهیم بود.

وی با گلایه از اینکه هنوز  فضای کسب وکار و حتی اخذ مجوز گرفتن در کشور با مشکلاتی همراه است افزود: امیدواریم در دولت این موضوعات مرتفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه براساس تأکیدات طیب نیا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین وزارتخانه‌ای بود که تعداد مجوز ها را کاهش داده است اظهار داشت: به اعتقاد من کار خوب احتیاجی به مجوز ندارد و باید به سمت تقویت سبک آماری و اطلاعات پیش برویم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: از یک سال و نیم گذشته از وزارت اقتصاد خواستار تحول در نظام حسابرسی کشور بوده‌ایم اما هنوز این موضوع اجرایی نشده که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک نظام حسابرسی کشور متحول شود.

وی در پایان صحبت‌های خود با اعلام اینکه عازم سفری است، از شرکت کنندگان در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری بازار به دلیل عدم بازدید نمایشگاه عذرخواهی کرد.

همچنین به دلیل عدم هماهنگی روابط عمومی وزارت صنعت، خبرنگاران و شرکت کنندگان در این نمایشگاه دچار سردرگمی شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4