«این بانک ۲» در مسیر گذار به بانکداری باز برندگانش را شناخت

برگزاری بزرگترین رویداد نوآوری بانکی :

شرکت خدمات انفورماتیک دومین رویداد «این بانک» را در 26 آذر ماه 94 از نوع ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل با رویکرد بانکداری باز با حضور مسئولان بانک مرکزی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  پس از برگزاری اولین رویداد این بانک در تیر ماه سال 92، شرکت خدمات انفورماتیک دومین رویداد را در پنجشنبه  26 آذر ماه 94  از نوع ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل با رویکرد بانکداری باز در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و با همکاری این دانشگاه برگزار کرد.

  بنابراین گزارش «این بانک2 »   با حضور دکتر علی کرمانشاه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، مهندس ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، مهندس سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک و برخی از اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک، مهندس گودرزی مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات و مهندس شریفی حسینی معاون بانکداری الکترونیکی بانک آینده، دکتر فرهنگی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و مهندس خطیبی مدیر عامل شرکت جیرینگ برگزار شد.

در این رویداد دکتر مهران محرمیان معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک بعنوان سخنران انگیزشی رویداد در بخشی از ارائه خود خطاب به تیم‌های جوان شرکت کننده در این رویداد  گفت: “نوآوری شرط بقای بنگاه‌های اقتصادی است و از الزامات نوآوری تفکر خارج از چارچوب‌ها و دیوارهای ذهنی است”. ایشان هم‌چنین در ادامه افزود: “نفت آینده به عنوان شریان حیاتی کشور، باید در ذهن شما ایده‌پردازان شکل بگیرد تا متضمن بهبود شرایط آینده کشور باشد.”

مرور رویداد
در دومین رویداد این بانک درمجموع 184  ایده ثبت شد که از آن بین، تعداد 68  طرح در فرصت تعیین شده پیاده سازی و به دبیرخانه رویداد ارسال گردید. این طرح ها توسط 5 کمیته فنی و تخصصی در شرکت خدمات انفورماتیک ارزیابی شدند و نهایتا 12 ایده برتر به مرحله نهایی رسیدند. معیارهای ارزیابی طرح ها مشتمل بر میزان نوآوری و جذابیت ایده، پتانسیل درآمدزایی، کیفیت پیاده سازی طرح، میزان استفاده از API ها و در نهایت کیفیت ارائه در حضور هیات داوران بوده است.

طرح های برگزیده
در مرحله نهایی، 12 تیم برتر به ارائه طرح های خود در یک فرصت 15 دقیقه ای در حضور داوران پرداختند. هیئت  داوران که متشکل از صاحبنظران ارشد بانکداری الکترونیک کشور بودند پس از بررسی و ارزیابی و بر اساس امتیازات داده شده 3 طرح برگزیده را به ترتیب زیر معرفی نمودند:

طرح برتر اول و برنده جایزه سیصد میلیون ریالی: طرح “هم پرداز”،
طرح برتر دوم و برنده جایزه دویست میلیون ریالی: طرح شتاب در خرید  (OSC) 
 طرح برتر سوم و برنده جایزه یکصد و پنجاه میلیون ریالی: طرح “زرپایاپای”.
تیم  شایسته تقدیر و جایزه‌ی یکصد میلیون ریالی: هیات داوران همچنین تیم “مبادله ” را با توجه به ارزش های قابل تعمق طرح، شایسته تقدیر اعلام کرده و آنرا به عنوان طرح برگزیده چهارم انتخاب نمودند که به این تیم نیز جایزه‌ی یکصد میلیون ریالی تعلق گرفت.

در ادامه برنامه به  54 ایده  از  68 ایده بارگذاری شده در پرتال این بانک فرصت ارائه 1 دقیقه ای داده شد تا ایده های خود را مطرح نموده و با رای حاضرین سه تیم برگزیده شوند که در نهایت تیم ایده‌های “بی معطلی”، “خود تخفیف PAY OFF ” از شركت توسعه راهبرد راديان و “موبایل پرداخت”، به ترتیب جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

  بنابراین گزارش  “این بانک” سلسله رویدادهای نوآوری یک روزه‌ایست که  توسط شرکت خدمات انفورماتیک و حول محور بانکداری الکترونیک برگزار می‌شود. ایده پردازان و برنامه نویسان جوان با طرح ها و ایده های پیاده سازی شده خود در آن شرکت می‌کنند و داوران به ارزیابی آنها می پردازند. در اولین رویداد این‌بانک 41 ایده مطرح شد که برخی از آن ها با توجه به قابلیت تجاری شدن شناسایی شدند و هم اکنون در مرحله تولید و پیاده‌سازی هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  2