فصل تازه بازاریابی در بیمه «ما»

مدیرعامل شرکت بیمه «ما» با اشاره به ویژگی‌های کشورمان در منطقه گفت: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله با افق سال 1404 تکلیف صنعت بیمه به‌خوبی مشخص شده به طوری که صنعت بیمه ایران در سال 1404 در منطقه باید حرف اول را بزند و ضریب نفوذ بیمه در ایران به 5/ 7 درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهندس مجید صفدری با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه کشور در اواخر سال 1394 به 9/ 1 درصد رسیده است، افزود: این تکلیف ظرف 10 سال آینده محقق نمی‌شود مگر آنکه با برنامه‌ریزی درست و عبور از بازاریابی منسوخ شده دنیا به سمت نوآوری در ارائه خدمات و مشتری‌مداری نوین گام برداریم. صفدری با بیان اینکه دنیا به سمت مدیریت مشارکتی رفته است، ادامه داد: شرکت‌های بیمه دارای 4حوزه فنی و بازاریابی، منابع انسانی و پشتیبانی، مالی و سرمایه‌گذاری، فناوری و آی‌تی هستند. به شرطی یک شرکت بیمه می‌تواند سودآور و پایدار باشد که این 4 بخش با همدیگر با اهدافی یکسان، با سرعتی هماهنگ و ارتباطاتی مناسب کار کنند. وی خاطرنشان کرد: مدیریت در سازمان‌های بیمه‌گر مانند یک مثلث متساوی الاضلاع است که دارای سه راس سازمان، مشتری و پرسنل است. سازمان یا سهامدار اولین راس مثلث عملیات بیمه‌گری است، رابطه سازمان و نیروی انسانی یعنی بازاریابی داخلی؛ به این معنی که اولین مشتری ما خود پرسنل هستند. اگر پرسنل راضی باشند و به‌درستی ارزش مشتری را بشناسند، آن موقع یک سازمان موفق خواهد بود. مدیرعامل بیمه «ما» از رابطه بین پرسنل و مشتری به‌عنوان بازاریابی تعاملی نام برد و به صراحت گفت: متاسفانه این بخش کمتر در صنعت بیمه کشور وجود دارد و تقریبا کالاهای بیمه‌ای در کشور ما نه براساس نیاز مشتریان بلکه براساس سلایق و توانمندی بیمه گران برای ارائه سرویس عرضه می‌شود.

صفدری از تشکیل شورای بازاریابی در شرکت بیمه ما با مسوولیت دکتر هرمز مهرانی استاد دانشگاه که مولف 20 جلد کتاب در زمینه بازاریابی است، خبر داد و گفت: بیمه‌نامه کالایی است با دو ویژگی ناملموس و پیچیده و فروش آن نیازمند ابزارهای خاص خودش است. وی یادآور شد: بیمه «ما» کشور را براساس نیازهای مردمان آن منطقه به 5 بازار تقسیم کرده و در نظر دارد بیمه نامه‌هایی متناسب با نیاز مردم همان مناطق به بازار عرضه کند. صفدری با بیان اینکه بیمه ما با برنامه‌ریزی درست حجم قابل‌توجهی از مطالبات معوق خود را طی 5 ماه گذشته وصول کرد، ادامه داد: حق بیمه تولیدی ما در10 ماه اول امسال در مقایسه با 10 ماه سال 93 از رشد 36 درصدی برخوردار است و ضریب خسارت شرکت 32 درصد است.

او سهم بیمه ما از کل بازار بیمه کشور را 7/ 1درصد اعلام کرد و گفت: بیمه «ما» به هر قیمتی پرتفوی نمی‌پذیرد. وی سهم رشته آتش‌سوزی را 15 درصد، بدنه اتومبیل 32/ 8درصد، شخص ثالث 39/ 18درصد، حوادث 3/ 2درصد، عمرزمانی 87/ 10 درصد، درمان 92/ 4درصد و عمر و سرمایه‌گذاری 35 درصد در پرتفوی بیمه «ما» عنوان کرد و گفت: از 433ریال سود پیش‌بینی شده بیمه ما در سال 94 تا کنون 308 ریال معادل 70 درصد آن محقق شده است. در این نشست مرتضوی علوی، مدیرجدید روابط عمومی و مشاور مدیرعامل بیمه «ما» با اهدای لوح از زحمات خبرنگاران گروه بیمه رسانه‌ها قدردانی کرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =