سوئیفت پست بانک هفته آتی فعال خواهد شد

مدیرعامل پست بانک از برنامه‌های پسابرجامی این بانک خبر داد:

سوئیفت پست بانک اوایل هفته آتی افتتاح و فعال خواهد شد و ما نیز مذاکرات خود را با کارگزاران متعددی انجام داده و با دو بانک نیز توافق‌نامه امضا کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایلنا،‌خسرو فرهی مدیرعامل پست بانک با اشاره به برنامه‌های پسابرجام این بانک اظهار داشت: مطمئنا اتفاقات بعد از برجام بیشترین تاثیر را در نظام بانکی داشته و اولین بخشی که از تحریم خارج شد نظام بانکی بود.وی افزود: در این راستا سوئیفت پست بانک اوایل هفته آتی افتتاح و فعال خواهد شد و ما نیز مذاکرات خود را با کارگزاران متعددی انجام داده و با دو بانک نیز توافق‌نامه امضا کرده‌ایم.

فرهی خاطر نشان کرد: همچنین خطوط اعتباری فعال شده و طی موافقت‌نامه‌ای با صندوق توسعه ملی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و آی‌سی‌تی کشور برقرار شده است.وی ادامه داد: کلیه فعالین صنعتی آی‌سی‌تی و آی‌تی می‌توانند با مراجعه به بانک طرح‌های نیمه تمام خود را کامل کرده و محدودیتی در این راه وجود ندارد.وی گفت: مسلما پس از برداشتن تحریم‌ها تامین مالی طرح‌ها پایین‌تر از نرخ‌های زمان تحریم‌خواهد شد. کلیه بخش‌های اقتصادی، صنعت و کشاورزی می‌تواند از این خدمات استفاده کرده و د ر اولویت باشند.

مدیرعامل پست‌بانک با اشاره به پیش‌بینی سود صورت‌های مالی ۹ ماهه افزود: ۵۰ درصد از ای‌پی‌اس بانک محقق شده و تا پایان سال هم این رقم ادامه خواهد داشت و حداقل آنچه که پیش‌بینی شده محقق خواهد شد.وی در مورد تسهیلات خرد پست‌بانک گفت: دو رسالت اصلی ما تامین مالی در بخش آی‌سی‌تی و صنعت است که با نگاه اس‌می‌ها با توجه به شبکه مویرگی در حال پیگیری است.وی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۲ هزار باجه در شهرهای کوچک و روستاها به ارائه خدمات می‌پردازند و در سال گذشته بالغ بر ۸۰ هزار فقره  تسهیلات پرداخت شده است.

فرهی در خصوص افزایش سرمایه این بانک گفت: بخش قالب سهام ما در اختیار دولت است و بخش دیگر در بورس ارائه شده و دولت فعلا ما را مجاز به افزایش سرمایه نمی‌داند و اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵ متناسب سهم‌مان افزایش سرمایه داشته‌باشیم.وی تصریح کرد: البته ما پیشنهاد خود را داده‌ایم و دو لت در صدد رفع موانع است.

مدیرعامل پست‌بانک درباره بانکداری الکترونیک افزود: یکی از راهبردهای اصلی خدمات الکترونیک گسترش بانکداری الکترونیک در نقاط دورافتاده روستایی است و هم اکنون نیز ۳۰درصد از جامعه روستایی را پوشش داده‌ایم.فرهی ادامه داد: هم اکنون کل مطالبات این بانک هفت هزار میلیارد ریال است که سیر نزولی دارد و به کمتر از ۶ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4