چین نخستین بازار صادراتی ایران می‌ماند؟

با این که چین هنوز هم در صدر جدول مقصد و مبدأ صادرات و واردات ایران قرار دارد، به نظر می‌رسد این جایگاه را حداقل در حوزه صادرات به زودی واگذار خواهد کرد.آمار ها نشان می‌دهد که کشورهای خاورمیانه و اعضای سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) در حال پشت سر گذاشتن چین و تبدیل شدن به مقصد اول محصولات صادراتی ایران هستند. بازار پر کشش خاورمیانه و به خصوص همسایگان ایران حتی در زمان درگیری با گروه‌های تروریستی توان تبدیل شدن به بزرگترین بازار هدف صادراتی ایران را دارند. با توجه به فعالیت‌ها و ورود شرکت های ایران در زمانی که شرکت‌ها از دیگر کشورها حاضر به قبول ریسک ورود به بازارهای پرتنش آنها نبودند، بخش قابل قبولی از بازار کالایی و عمرانی کشورهای در معرض بحران تروریستی جذب شرکت‌های ایران شد و موقعیت برای در اختیار گرفتن بازار توسط آنها مساعد گشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با این که چین هنوز هم در صدر جدول مقصد و مبدأ صادرات و واردات ایران قرار دارد، به نظر می‌رسد این جایگاه را حداقل در حوزه صادرات به زودی واگذار خواهد کرد.

آمار ها نشان می‌دهد که کشورهای خاورمیانه و اعضای سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) در حال پشت سر گذاشتن چین و تبدیل شدن به مقصد اول محصولات صادراتی ایران هستند.

بازار پر کشش خاورمیانه و به خصوص همسایگان ایران حتی در زمان درگیری با گروه‌های تروریستی توان تبدیل شدن به بزرگترین بازار هدف صادراتی ایران را دارند.

با توجه به فعالیت‌ها و ورود شرکت های ایران در زمانی که شرکت‌ها از دیگر کشورها حاضر به قبول ریسک ورود به بازارهای پرتنش آنها نبودند، بخش قابل قبولی از بازار کالایی و عمرانی کشورهای در معرض بحران تروریستی جذب شرکت‌های ایران شد و موقعیت برای در اختیار گرفتن بازار توسط آنها مساعد گشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −    =  76