بانک‌های ما به روز نیستند

قائم مقام صندوق توسعه ملی:

قائم مقام صندوق توسعه ملی معتقد است یکی از مشکلات این است که بانک‌های ما به لحاظ منابع انسانی، نرم افزاری به روز نیستند و باید با مذاکره و پیگیری، سیستم بانکی را رو به جلو هل بدهید در حالی که بانک ایرانی باید قبراق و آماده کار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از سیدمحمدقاسم حسینی صبح امروز در جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار کرد: منابع صندوق توسعه ملی در حوزه های مختلف توانسته به کشور کمک کند و با اعطای حدود 80 میلیارد دلار به تعدادی از طرح های بخش خصوصی، منابع در خدمت اقتصاد قرار داده شده است.

وی افزود: تیم کنونی صندوق، صاحب تجربه است که اولویت های کشور را خوب تشخیص داده، مشکلات بخش خصوصی را به خوبی دانسته و در بسیاری از جاها مدعی بانک مرکزی و شعب مختلف هستیم که به سرعت مسائل حل شود.

حسینی تصریح کرد: اعتقاد داریم قدرت و اقتدار ما در دنیا به توسعه اقتصادی، رفاه مردم و رشد اقتصادی کشور است و منابعی که داریم، متعلق به مردم و کشور است و باید در جهت توسعه کشور به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: باید این منابع به پروژه هایی برود که به نفع کشور و مردم است و برگشت داده شود تا به جای دیگر اختصاص یابد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی اظهار کرد: دارا بودن توجیه فنی، مالی، اقتصادی و اهلیت مالی برای ما ملاک است و برخی استان ها از جمله کرمان به دلیل نیروی انسانی با تجربه، بخش خصوصی قوی و ارتباطات خارجی توانسته اند پروژه ها را با اطلاعات خوب و دسته بندی شده ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت پروژه های زیربنایی و تامین مالی آنها گفت: در سال جاری حدود یک هزار و 600 میلیون دلار فقط در حوزه تامین مالی نیروگاه ها به عنوان زیرساخت کشور اعطا کرده ایم.

وی بیان کرد: منابع ارزی خوبی در صندوق توسعه ملی وجود دارد و تقاضا داریم که طرح ها از مسیر خود یعنی توجیه و پذیرش بانک دنبال شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄  25  =