کیفیت آب آشامیدنی زنجان بهبود می‌یابد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: تأمین آب آشامیدنی زنجان از منابع آبهای سطحی به منظور ارتقای کیفیت و کاهش املاح افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  امیر حمیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت:  به دلیل تهیه بخشی از آب شرب زنجان از منابع آبهای زیرزمینی، غلظت املاح و مواد معدنی از جمله آهک در آب میزان بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته 100 درصد آب شرب شهر زنجان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شد، ابراز کرد: با توجه به ساختار زمین‌شناسی محل برداشت آب، غلظت املاح موجود در آب آشامیدنی در گذشته بسیار ملموس‌تر از شرایط کنونی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان بیان کرد: در سالهای اخیر با توجه به تأمین فقط 50درصد از منابع آب مصرفی آشامیدنی شهر از چاهها، غلظت املاح و مواد معدنی آب نیز کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در آینده میان مدت نیز با احداث خط انتقال آب شرب از سایر منابع آب سطحی برنامه‌ریزی شده برای شهر زنجان، کیفیت آب آشامیدنی بهبود بیشتری پیدا می‌کند.

حمیدنیا با اشاره به اهمیت تأمین آب آشامیدنی سالم خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع خشکسالی در سالهای اخیر، منابع آبی در اولویت نخست برای مصارف آب آشامیدنی و پس از آن در مواردی از جمله صنایع و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی به کاهش آب رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: از برداشت‌های غیرمجاز رودخانه‌ها جلوگیری می‌شود و در ضمن چاههای غیرمجاز حاشیه رودخانه‌ها نیز مسدود می‌شود تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: سد تهم که بیشتر برای تأمین آب آشامیدنی از آن استفاده می‌شود، حجم خروجی آب آن در سال گذشته 3.58 میلیون متر مکعب بوده در حالی که این میزان امسال به رقم 6.32 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  +    =  74