آمازون کیف پول الکترونیک باز و بسته در هند راه اندازی می کند

در شرایطی که پرداخت آنلاین به شکلی روز افزون در تسلط بر بازار تجارت الکترونیک هند نقش پررنگ تری ایفا می کند، آمازون تصمیم گرفته تا سرویس پول کیف دیجیتال خود را در این کشور نیز عرضه کند؛ امری که به شرکت های اینترنتی کنترل بیشتری بر تراکنش ها می دهد. /یک کیف پول بسته را تنها برای یک فروشنده واحد می توان استفاده کرد. در مقابل، یک کیف پول باز هم اجازه پرداخت نقدی و هم سپرده گذاری را بدون هر گونه محدودیتی در اختیار کاربران قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک آمازون ایندیا (Amaon India) اخیرا درخواست خود برای راه اندازی کیف پول الکترونیکی نیمه بسته را به بانک مرکزی هند داده است. در شرایطی که پرداخت  آنلاین به شکلی روز افزون در  تسلط بر بازار تجارت الکترونیک هند نقش پررنگ تری ایفا می کند، آمازون تصمیم گرفته تا سرویس پول کیف دیجیتال خود را در این کشور نیز عرضه کند؛ امری که به شرکت های اینترنتی کنترل بیشتری بر تراکنش ها می دهد.
 طبق گزارش ها کمیته بانک مرکزی هند قرار است در ماه آوریل سال 2016 این درخواست را بررسی کند. آمازون هم چنین قصد راه اندازی کیف پول برای پلتفرم های طرف سوم را نیز دارد. در حالی که کیف پول نیمه بسته به مشتریان اجازه خرید از تاجرانی را می هد که با شرکت های پرداخت طرف قرارداد هستند، یک کیف پول بسته را تنها برای یک فروشنده واحد می توان استفاده کرد. در مقابل، یک کیف پول باز هم اجازه پرداخت نقدی و هم سپرده گذاری را بدون هر گونه محدودیتی در اختیار کاربران قرار می دهد.

آمازون در ماه فوریه سال 2016، شرکت اموانتج (Emvantage) یک تامین کننده خدمات پرداخت هندی را خریداری کرد و در حال حاضر به دنبال خرید و تصرف شرکت های هندی بیشتری در حوزه پرداخت های آنلاین به منظور تثبیت جایگاه خود در این کشور است. آمازون هم چنین اسریمان جاگاناتان را به استخدام خود درآورده است که در راه اندازی کیف دیجیتال بهارتی ایرتل با نام «ایرتل مانی» در سال 2012 نقش موثر و مهمی ایفا کرده بود.

ترجمه:هادی آذری- گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکتونیک
منبع:
http://www.thepaypers.com/online-payments/amazon-india-applies-for-e-wallet-license/763381-3

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2