رشد قابل توجه پرداخت های کارتی در انگلستان

در انگلستان، رشد خرید با کارت های پلاستیکی هم چنان ادامه دارد و در سال 2015، حجم تراکنش های غیرتماسی و آنلاین با کارت های بدهی و اعتباری با افزایش 10 درصدی به 660 میلیارد پوند رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک آمار و ارقام انجمن کارت های انگلستان حاکی از آن است که حجم پرداخت های آنلاین با افزایش 20 درصدی، از رقم 175 میلیارد پوند در سال 2014، به 210 میلیارد پوند رسیده است و این یعنی نزدیک به یک سوم از حجم پرداخت با کارت های مختلف به صورت آنلاین انجام می گیرد. هم چنین تا پایان سال 2015، نیمی از تراکنش های آنلاین با استفاده از تبلت ها و گوشی های هوشمند انجام گرفته است و این رقم نسبت به سال 2014، رشدی 37 درصدی را نشان می دهد.

در این میان، در حالی که نزدیک به نیمی از کارت های صادر شده از قابلیت های پرداخت غیرتماسی برخوردار هستند، 7.75 میلیارد پوند از تراکنش ها به صورت پرداخت غیرتماسی انجام شده اند و این آمار در سال 2014 در حدود 2.32 میلیارد پوند ثبت شده است.

گراهام پیکاپ، مدیر اجرایی انجمن کارت های بریتانیا در این باره گفت: « با مشاهده حجم تراکنش های کارت های غیرتماسی در سال 2014 و 2015 و افزایش سقف پرداخت به 30 پوند، به نظر می رسد پرداخت های غیرتماسی اصلی ترین جریان صنعت پرداخت در سال 2015 بوده است. روش های پرداخت غیرتماسی، برای مصارف روزانه مردم از قبیل خرید غذا، نوشیدنی و یا سفرهای درون شهری، اصلی ترین روش پرداخت بوده اند.»

سوپرمارکت ها مهم ترین مقصد خریداران در سال گذشته بوده اند و 102 میلیارد پوند در این مکان ها پرداخت شده است. این مبغ معادل با یک هفتم از کلیه تراکنش های انجام گرفته با کارت های پرداختی است. غذا و نوشیدنی اصلی ترین دسته پرداخت های کارتی است و یک سوم از کل خریدهای افراد را پوشش می دهد.  بخش سرگرمی ها 15 درصد از خرید ها را به خود اختصاص داده است و رشدی 20 درصدی را در آمار پرداخت های این حوزه نشان می دهد. این در حالی است که پرداخت با کارت های پلاستیکی در رستوران ها 26 درصد افزایش یافته است.

با نگاهی به آینده، انجمن کارت های پرداخت انگلستان پیش بینی می کند؛ تا سال 2025 در انگلستان، کارت های بدهی برای 21 میلیارد تراکنش به ارزش 856 میلیارد پوند مورد استفاده قرار گیرد و به نظر می رسد جوانانی که مشتاق به کارگیری تکنولوژی های جدید مانند پرداخت های موبایلی هستند، در رشد تجارت الکترونیک تاثیر بسزایی خواهند داشت.

منبع: https://www.finextra.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =