قیمت طلا و نوسانات متاثر از خروج بریتانیا از اروپا

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که نااطمینانی های سیاسی و اقتصادی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان عامل موثری بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از انتشار خبر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش چشمگیری روبرو شد و برای لحظاتی به بیش از 1358 دلار رسید که بالاترین رکورد در 2 سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی نفت و شاخص سهام در بازارهای سهام داشته است به طوری که ارزش سهام در بازارهای جهانی با افت 2100 میلیارد دلاری روبرو شده است.

آلکس تورندیک تحلیلگر برجسته موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: نااطمینانی سیاسی و اقتصادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عامل اصلی هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا بوده است.

روبین بیهار از بانک سوسایت جنرال فرانسه نیز گفت: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری از سوی دلالان و سفته بازان و همچنین سرمایه گذاران عادی به شدت رو به افزایش بوده است.

وی افزود: نااطمینانی نسبت به تبعات اقتصادی و سیاسی خروج بریتانیا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

موسسه کامرز بانک نیز پیش بینی کرد که این نااطمینانی ها طی ماه های آینده نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

اسکاتلند نیز اعلام کرده است که قصد دارد همه پرسی دیگری را برای استقلال از بریتانیا برگزار کند. دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا قصد دارد در ماه اکتبر از این سمت استعفا دهد.

تا زمانی که نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی بریتانیا ادامه داشته باشد، قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.

موسسه سرمایه گذاری سیتی نیز پیش بینی کرد که اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی خود نرخ بهره را تغییر ندهد این مساله نیز می تواند موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شود.

به نظر می رسد با روشن شدن وضعیت همه پرسی بریتانیا ، فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش نرخ بهره در نشست های ژوئن و جولای نخواهد داشت.

موسسه سیتی پیش بینی کرده است که احتمال افزایش قیمت طلا تا سطح 1400 دلار در هر اونس وجود دارد./ به نقل از سایت طلا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −    =  91