بیمه‌گران اروپایی هنوز اجازه همکاری با ایران را ندارند

مدیر بیمه‌های اتکایی بیمه معلم تاکید کرد که با وجود اجرایی شدن برجام، هنوز شرکت‌های بیمه به‌صورت روشن، شفاف و راحت نمی‌توانند ریسک‌هایشان را به بیمه‌گران بین‌المللی منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، فرشته رجوانی با بیان اینکه در پسابرجام تغییر چندانی در شرایط بیمه‌گران به‌وجود نیامده است، اظهار کرد: بیمه‌گران اروپایی هنوز اجازه ندارند با بازار ایران کار کنند و بیمه‌گران خارجی که ما با آنها کار می‌کنیم، اغلب بروکرهای منطقه هستند.

به گفته مدیر بیمه‌های اتکایی بیمه معلم، در دوران تحریم برخی ریسک‌ها که به‌دلیل ماهیتشان باید به خارج واگذار شود، در داخل واگذار شد و چنانچه صنعت با زیان سنگینی مواجه می‌شد، بدون شک اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

رجوانی تاکید کرد: بی‌تردید به محض اینکه مسائل مرتبط با برجام و انتقال ارز به‌صورت شفاف حل شود، این نوع از ریسک‌ها به بازارهای بین‌المللی واگذار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بیمه معلم برای حل مشکلات این بخش چه اقداماتی انجام داده است، گفت: ما هم مانند سایر شرکت‌های بیمه با بروکرهای خارجی مذاکرات زیادی داشته‌ایم، از نظرات و مواضع آنها آگاهیم و در این راستا سهم بیشتری از قرارداد مازاد خسارتمان را به بیرون از کشور واگذار کرده‌ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  +    =  66