سنگيني بار اقتصاد بر دوش نظام بانکي

معاون اول رئيس جمهور در نمايشگاه بورس، بانک و بيمه عنوان کرد:

معاون اول رئيس جمهور گفت: متاسفانه نظام بانکي با مشکلاتي مثل بدهي‌هاي معوق بانکي و بدهي‌هاي دولت به بانک مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اسحاق جهانگيري در افتتاحيه نهمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه افزود: در اين راستا طرح تحول در نظام بانکي، طرح يک‌ ساله‌اي است که بر اساس آن بايد نظام بانکي در حرکت خود سرعت بيشتري پيدا کند و به مطالبات پاسخ مناسبي بدهد.
جهانگيري با اشاره به بخشهايي از اقتصاد کشور که به نظام بانکي وابسته است تاکيد کرد: تامين مالي در کوتاه مدت و ميان‌مدت بر دوش نظام بانکي است. همچنين تامين مالي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط و تامين سرمايه در گردش در اختيار نظام بانکي مي‌باشد.
وي در ادامه گفت: در کنار نظام بانکي در بازار سرمايه تحولات مثبتي اتفاق افتاده است. اين بازار بايد قادر باشد نيازهاي بلندمدت را تامين کند و بنگاههاي بزرگ کشور به اين بازار متکي باشند.
معاون اول رئيس جمهور افزود: در داخل کشور نظام بانکي و بازار سرمايه بايد قادر باشند منابع مورد نياز را تامين کنند.
جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش درباره انضباط اقتصادي گفت: متاسفانه به طور کلي دولت ها نسبت به تعهدات خودشان پايبند نيستند و در اين بين دولت يازدهم سعي کرده است انضباط را بر اقدامات دولت حاکم کند.
وي افزود: در سالهاي اخير تلاش شده در جهت انضباط اقتصادي دولت به سمت منابع بانک مرکزي حرکت نکند که منجر به افزايش پايه پولي شود نتيجه اين امر اين شد که تورم کاهش يابد.
وي با اشاره به طرح اصلاح و تحول در نظام بانکي گفت: اين طرح کار کوتاه مدتي است که منجر مي‌شود نظام بانکي با سرعت مناسب‌تري حرکت کند.
معاون اول رئيس جمهور در پايان گفت‌: اصلاح قانون نظام بانکي کشور در دستور کار قرار گرفته است که البته نبايد در اين حوزه با عجله عمل کرد. اين اصلاحيه در يک ماه آينده تقديم مجلس مي‌شود.
وي افزود: در اين لايحه دغدغه مسائل فقهي و شرعي براي مسائل بانکي مد نظر قرار گرفته و تلاش مي‌شود تمام لوايح در چارچوب سياستهاي اقتصاد مقاومتي باشد چرا که اين سياستها نظام اقتصادي کشور را در برابر تکانه‌هاي خارجي مقاوم مي‌کند.

آریا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  +    =  27