هزار ميليارد تومان از شرکت توانير طلب داريم/ برخي بانک ها براي ادامه فعاليت به بن بست رسيده اند

مدير عامل موسسه اعتباري کوثر در گفتگو با آريا:

مدير عامل موسسه اعتباري کوثر گفت: ورود بانک مرکزي جهت سامان دادن به وضعيت بانک هايي که قادر به ادامه فعاليت نيستند ضروري است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عيسي رضايي  در خصوص تبعات  تصميم بانک مرکزي در خصوص کاهش تعدد بانک ها و ادغام برخي بانک ها و موسسات اعتباري گفت:در صورتي که بانک مرکزي مصمم باشد  با اجراي اين سياست وضعيت فعلي را سمان داده و بانک هاي قوي ايجاد کند ، لاجرم بايد شاها يکسري اتفاقات منفي هم باشيم. همان طور که وقتي عضوي از بدن مورد عمل جراحي قرار مي گيرد ممکن است ساير بافت ها هم آسيب ببينند.
وي با تاکيد بر اين که  اجراي اين سياست در مرحله اقدام بايد به نحوي باشد که سيستم بانکي کمترين آسيب را ببيند گفت: در حال حاضر برخي بانک ها شرايط مساعدي ندارند و براي ادامه فعاليت خود به بن بست رسيده اند. در چنين شرايطي ورود بانک مرکزي براي سامان دادن به اوضاع اين گونه بانک ها و موسسات اعتباري لازم است و در صورتي که دستور العمل هاي لازم را صحيح و با سرعت تنظيم و ابلاغ کند ، قطعا از تبعات مخرب و منفي که در آينده با آن روبرو خواهيم شد ، کاسته  مي شود.
رضايي در خصوص ميزان مطالبات معوق موسسه اعتباري کوثر اظهار داشت:به غير از دو مورد با رقم چندان درشتي  روبرو نيستيم و ميانگين نرم معمول در سطح شعب 2 تا 2 و نيم درصد است .
مدير عامل موسسه کوثر با اشاره به اين که بزرگترين بدهکار موسسه دولت است گفت: در حال حاضر هزار ميليارد تومان از شرکت توانير بابت فروش برق طلب داريم که در صورت وصول آن گشايش جدي در فعاليت موسسه کوثر خواهيم داشت.
وي تصريح کرد: در اين باره با هر ارگان و مسئولي که لازم بوده نامه نگاري کرده ايم ، اما متاسفانه تاکنون نتيجه اي حاصل نشده است.

خبرگزاري آريا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  89  =