کشف ۶ گونه جدید از باج‌افزار/چگونه در دام باجگیران سایبری قرار نگیریم

در گزارش ارائه‌شده اطلاعاتی راجع به باج‌افزار جدیدی مانند Herbst، نسخه‌های جدید باج‌افزارهای Crysis، Nemucod و کشف 6 گونه جدید از باج‌افزار Jigsaw وانتشار ابزار رمزگشایی برای باج‌افزارهای cripttt، TeslaCrypt و jigsaw منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک باج‌افزارها گونه‌ای از بدافزارها به شمار می‌آیند که قادرند به طرق مختلفی ازجمله رمزنگاری، دسترسی قربانی به فایل‌ها یا کل سیستم را محدود کرده و تنها در ازای دریافت باج، محدودیت را برطرف سازند. سیر رشد باج‌افزارها در سال اخیر بسیار زیاد بوده و روزانه چندین رخداد در این حوزه پیش می‌آید.

در گزارش ارائه‌شده اطلاعاتی راجع به باج‌افزار جدیدی مانند Herbst، نسخه‌های جدید باج‌افزارهای Crysis، Nemucod و کشف 7 گونه جدید از باج‌افزار  Jigsaw وانتشار ابزار رمزگشایی برای باج‌افزارهای cripttt، TeslaCrypt و jigsaw منتشر شده است.
 باج‌افزار Herbst

در 15 خردادماه، شرکت Fortinet باج‌افزار جدیدی را کشف کرده که نام آن را Herbst گذاشته است]2[. این باج‌افزار آلمان را مورد هدف قرار داده است و فایل‌های قربانیان را با استفاده از AES رمزنگاری کرده است. فایل‌های رمزشده توسط این باج‌افزار دارای پسوند .herbst است. باج درخواستی توسط این باج‌افزار 0.1 بیت کوین (حدود 50 دلار آمریکا) است. نمایی از یادداشت به‌جا گذاشته شده توسط باج‌افزار در شکل 1 نمایش داده شده است.

 

شکل 1 یادداشت مربوط به باج‌افزار Herbst

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −  45  =