پالایشگاه ساراس ایتالیا ۱۱۲ میلیون دلار دیگر از بدهی‌اش را به ایران پرداخت کرد

رویترز اعلام کرد:

پالایشگاه ساراس ایتالیا در سومین قسط، 100 میلیون یورو (112 میلیون دلاری) از بدهی 350 میلیون یورویی ‌اش به ایران را پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل پالایشگاه ایتالیایی ساراس گفت: این پالایشگاه بدهی 100 میلیون یورویی (112 میلیون دلاری) خود برای محموله‌های نفتی که پیش از تحریم‌های سال 2012 از ایران خریده بود را پرداخت کرد.

ساراس حدودا 350 میلیون یورو به ایران بدهکار است که نخستین قسط 50 میلیون یورویی خود را در سه ماهه دوم و دیگر 50 میلیون یورو را در ماه جولای پرداخت کرده است.

داریو اسکافاردی گفت: «انتظار داریم در طول زمان این بدهی را راحت پرداخت کنیم.»

تحریم‌های مالی بین‌المللی علیه ایران در ماه ژانویه برداشته شد اما روابط بانکی تنها با تعداد محدودی از موسسات کوچک خارجی برقرار شده است. بانک‌های آمریکایی از انجام مبادلات تجاری با ایران محرومند و بانک‌های اروپایی نیز مجبورند مبادلات دلاری با ایران نداشته باشند.

بخشی از سهام پالایشگاه ساراس به غول نفتی روس‌نفت روسیه تعلق دارد و این پالایشگاه پیش از تشدید تحریم‌ها بخش عمده‌ای از خوراک نفت خام خود را از ایران تامین می‌کرد.

اسکافاردی اوایل امسال گفته بود که این شرکت قرارداد خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران را تمدید کرده است اما افزود هنوز موانعی در زمینه پرداخت‌های بانکی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.

اسکافاردی افزود: «ما نخستین محموله نفتی خود را در ماه ژوئن دریافت کردیم… در این منطقه فرصت‌های جالبی در آینده وجود دارد.»

ساراس توسط برادران جیان مارکو و ماسیمو موراتی مدیریت می شود که هر کدام 25 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارند. این شرکت ایتالیایی اعلام کرد پرداخت‌ها به ایران نقدینگی خالص کنونی این شرکت را تا پایان سال از 140 میلیون یورو به نزدیک صفر خواهد رساند.
فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =