راه اندازی قابلیت جدید پرداخت با آیفون در سامانه حمل و نقل ژاپن

تکنولوژی FeliCa در آیفون های 2016

شرکت اپل اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی در آیفون قرار دهد که امکان پرداخت با یک ضربه آهسته برای مشتریان سامانه حمل و نقل کشور ژاپن برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبریبانکداری الکترونیک، شرکت اپل اعلامکرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی در آیفون قرار دهد که امکان پرداخت با یک ضربهآهسته برای مشتریان سامانه حمل و نقل کشور ژاپن برقرار شود.

اینقابلیت از تکنولوژی FeliCa از سوی شرکتسونی ارائه می شود. بنابراین ژاپنی ها می توانند برای پرداخت هزینه استفاده ازسامانه حمل و نقل عمومی اتوبوس و قطار به جای کارت های پرداخت فیزیکی، گوشی هوشمندخود بر روی جایگاه ارائه بلیط قرار دهند. اپل قصد دارد این قابلیت های جدید را درمدل های جدید آیفون قرار دهد. مدل های جدید آیفون بزودی در سپتامبر 2016 رونماییخواهند شد.

طبقگزارش های شرکت سونی، تراشه FeliCa می تواندتراکنش را ظرف مدت 0.1 ثانیه پردازش کند. سرعت پردازش تراکنش فوق العاده برایگسترش این قابلیت در شبکه حمل و نقل بسیار سریع کشور ژاپن اهمیت بسیاری دارد.

درژاپن چندین تامین کننده کارت های پرداخت سامانه حمل و نقل وجود دارد که با توجه بهنوع حمل و نقل و محدوده های جابه جایی مسافرین در این کشور متفاوت عمل می کنند. تراشهFeliCa تکنولوژی استاندارد زیرساخت اینسرویس است. به گزارش بلومبرگ، شرکت اپل قصد دارد با چندین تامین کننده کارت هایپرداخت در این کشور همکاری کند. اصلی ترین شرکت های فعال در این حوزه شبکه های Suica و Pasmo هستند. از نظر تئوری نمایش مجازی عبور از سامانه های حمل و نقل دراپلیکیشن کیف پول آیفون ذخیره می شود. شرکت های تامین کننده کارت های پرداختیسامانه حمل و نقل دسترسی مورد نیاز برای سرویس های حمل و نقل را به صورت بسته هایماهانه ارائه می کنند.

 

گروهترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سمانه سمیعی

منبع:http://www.thepaypers.com/mobile-payments/new-iphone-feature-for-tap-to-pay-transportation-services-in-japan/765922-16

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  18