در بازار بین‌المللی بانک‌های کوچک نباید وارد شوند

دکتر کامران ندری _عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)_ در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی مقاله‌ای را با موضوع «واکاوی الزامات قانونی و چالش‌های پیش روی بانک‌های اسلامی در تعامل با بانکداری بین‌الملل» ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وی با اشاره به اینکه حضور بانک‌ها در عرصه‌ی بین‌المللی بر مبنای یک سری قواعد و قوانین مشخص است، گفت: «وقتی بانکی می‌خواهد در عرصه‌ی بین‌المللی حضور پیدا کند، سازمان‌های مشخصی عملکردشان را بررسی می‌کند و در این زمینه یک رتبه‌بندی وجود دارد. اساسا در بازار بین‌المللی، بانک‌های کوچک نباید وارد شوند؛ بازارهای بین‌المللی بانک‌های بزرگ را می‌طلبد. مزیت نسبی بانک‌های ما نسبت به بانک‌های خارجی، در قراردادها و عقود اسلامی است. بانک‌های ما برای اینکه بتوانند با تهدیدهای بانک‌های خارجی مقابله کنند، می‌توانند از همین مزیت نسبی کمک بگیرند.»
ندری در ادامه‌ی صحبت‌ها به مساله‌ی ادغام بانک‌ها هم اشاره کرد و افزود: «معمولا وقتی یک بانک ضعیف می‌شود یا به مشکلی برمی‌خورد، با بانک‌های دیگر ادغام می‌شود. درحالیکه این درست نیست و قضیه کاملا برعکس است. یعنی در نظام‌های موفق بانکی، بانک‌های موفق هستند که با هم ادغام می‌شوند.»
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق درباره‌ی محصولات بانکی گفت: «بانک‌ها باید محصول محور باشند. اگر محصول بانکی مطابق با نیازهای مشتری نباشد، بازار مناسبی پیدا نخواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  −  37  =