صدور مرحله جدید کارت اعتباری خرید کالای ایران از شنبه

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با رد شایعه توقف صدور کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی گفت: مرحله جدید صدور این کارت ها از شنبه آغاز می شود و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی در مصاحبه با رادیو اقتصاد این شایعه را که صدور این کارت ها به پایان رسیده است ، تکذیب کرد و گفت: دستورالعمل قرارداد استمرار این طرح به بانک ها ارسال شده است.

وی افزود: از امروز یا حداکثر از روز شنبه دور جدید صدور این کارت ها آغاز می شود که ویژه خرید کالاهای ایرانی است و با طرح صدور کارت مرابحه که اخیراً در بانک ها و در سه رده 10 ، 30 و 50 میلیون تومانی آغاز شده است فرق می کند.

میرمحمدصادقی گفت: کارت اعتباری مرابحه برای خرید عموم کالاهاست اما کارت خرید کالاهای ایرانی ویژه خرید محصولات کشورمان است.

وی افزود: پیش از این 4 گروه از جمله بازنشستگان کشوری ، کارمندان آموزش و پرورش و مستمری بگیران مشمول صدور کارت اعتباری خرید کالاهای ایرانی بودند که اخیراً سه گروه دیگر شامل کارکنان قوه قضائیه (به استثناء قضات) ، کارکنان ثبت اسناد و املاک و همچنین کمیته امداد اضافه شده است.

میرمحمدصادقی گفت: صدور کارت برای این هفت گروه برنامه ریزی شده است و کسانی که این کارت ها را دارند یا دریافت خواهند کرد تا پایان اسفند امسال فرصت دارند استفاده کنند.

به نوشته صدا و سیما، ارائه این کارتها بر اساس دستور العمل بانک مرکزی در قالب عقد مرابحه انجام می شود و متقاضیان می توانند با کارت های اعتباری از همه پایانه های فروشگاهی اقدام به خرید کالا کنند.
منبع:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =