سران نظام بدون تعارف مسئله برنامه ششم را حل کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر لایحه ارسالی دولت را به عنوان برنامه ششم قبول نداشته باشیم باید بنشینیم برنامه جدیدی را تدوین و تصویب کنیم البته باید دید من در مقام قانونگذار می‌توانم و توان کارشناسی دارم که برنامه تدوین کنم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب درباره برنامه ششم توسعه گفت: ما به عنوان قانونگذار برای برنامه قداست قائل هستیم.

تاجگردون افزود: این سندی که ما در مجلس داریم دولت معتقد است بر حسب قانون برنامه و بودجه مختصات یک برنامه را دارد و از نظر آنها برنامه است چون احکام مورد نظر اجرایی را دارد.

وی با بیان اینکه ما در مجلس به عنوان قانونگذار برای برنامه قداستی برخوردار هستیم گفت:البته آقای رئیس جمهور قبلاً‌ برنامه و بودجه را به مجلس داده است و به استناد آیین نامه گفته اند نیازی نیست دوباره به مجلس بیاید .

تاجگردون در ادامه گفت: البته باز خدا را شکر که با پیک موتوری نفرستادند چون یک دوره ای بودجه تقدیم مجلس نشد بلکه آن را به مجلس فرستادند و گفتند با پیک به مجلس فرستاده اند.

وی افزود: این موضوع را همه دولت ها دقت کنند که مهمترین رکن مردمسالاری مجلس است .

تاجگردون در ادامه گفت: البته رئیس جمهور آمدند و به مجلس احترام گذاشتند و لایحه را تقدیم مجلس کردند .

تاجگردون افزود: دولت باید بپذیرد که با این مجلس برنامه ششم را  تصویب کند و اینکه گفتند ما این را به عنوان برنامه تلقی می کنیم مسلماً‌ ایراداتی پیش خواهد آمد یعنی قطعا ً‌ در فرایند اجرا به مجلس برمی خوریم.

وی گفت: اکنون با این اوصاف ما در مجلس دچار اختلاف نظر می شویم و این اختلاف نظر از آنجا نشأت می گیرد که ما باید بنشینیم و برنامه تدوین کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یک موضوع این است که ما برنامه تصویب کنیم و موضوع دیگر اینکه برنامه تدوین کنیم اگر برنامه را تصویب کنیم بندهایی از آن بالا و پایین می شود و در نهایت به تصویب می رسد اما اکنون اگر این را به عنوان برنامه قبول نداشته باشیم باید بنشینیم برنامه را تدوین و تصویب کنیم.

وی گفت: البته باید دید من در مقام قانونگذار می‌توانم و توان کارشناسی دارم که برنامه تدوین و بعد آن را تصویب کنم و در اینجاست که اختلاف پیش می آید.

تاجگردون افزود: در اینجاست که می گویم سران نظام بدون تعارف این مسئله را حل کنند.

وی گفت: اگر بپذیریم این برنامه است باید به رأی بگذاریم و در این شرایط نیز ما باید چیزی را تدوین کنیم تا به رأی بگذاریم.

تاجگردون ادامه داد: دولت باید بپذیرد که در فرایند اجرا این قضیه به مشکل می خورد و باید یک مسیر بینابینی انتخاب کند.
منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =