خطر فیشینگ بانکی و دزدان اینترنتی

فرمانده انتظامی سیروان:

فرمانده انتظامی سیروان گفت: فیشینگ از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی است بر این اساس بایستی کاربران مراقب صفحات خود باشند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور، فرمانده انتظامی سیروان در گفتگو با سیروان نوین اظهار کرد: امروزه فضای مجازی بعنوان بخشی از سرگرمی ها، ارتباطات بین افراد و حتی کارهای از قبیل خرید و انجام عملیات های بانکی برای ما به سهولت مهیا کرده است.

وی افزود: به فراخور آن باید مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشیم و یکی از وظایف پلیس نیز آگاه سازی شهروند نسبت به تهدیدات فضای مجازی است.

ایمان پور با بیان اینکه بخشی عمده ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری های  مالی باز می گردد، گفت: فیشینگ از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی است بر این اساس بایستی کاربران مراقب صفحات خود باشند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

این مسئول ادامه داد: افراد سودجو با شیوه های مختلف سعی در فریب کاربران خریدهای الکترونیکی و سوءاستفاده از شماره حساب و موجودی آنها می نمایند لذا تاکنون در این زمینه هشدارهای متعددی داده شده و به شهروندان تاکید شده که در خریدهای اینترنتی دقت داشته باشند.

فرمانده انتظامی تاکید کرد: در فیشینگ کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرس آن با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزیی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می‌کند و در گام بعدی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی سوژه خود می نماید.

ایمان پور با اشاره به روش های تشخیص فیشینگ های اصلی با جعلی گفت: وجود علامت قفل مانند در کنار صفحات آدرس اینترنتی از علائم تشخیص صفحات جعلی است

وی اضافه کرد: کد امنیتی در سایت های فیشینگ ثابت است اما در سایت اصلی با بارگذاری مجدد صفحه یا دکمه کنار آن تغییر می کند.

ایمانپور تاکید کرد: شهروندان تنها از سایت های معتبر اینترنتی خرید کنند و با یک جستجو ساده نباید به سراغ خریدهای اینترنتی بروند.

فرمانده انتظامی سیروان تصریح کرد: کاربران اینترنتی به صفحاتی که به ناگهان ظاهر می شوند توجه ننمایند زیرا این صفحات و سایت ها کاربران را به درگاه های جعلی هدایت می کنند.

منبع:دنیای بانک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3