رییس کل بیمه مرکزی: بیمه ها با پرداخت مناسب و بموقع خسارت تبلیغ کنند

صدور دستور بررسی دوباره آیین نامه 85 برای تنظیم امور ارزیابی خسارت

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: پرداخت خسارت مناسب، واقعی و بموقع یکی از مهمترین شیوه های تبلیغ خدمات صنعت بیمه است که با حضور و تخصص ارزیابان خسارت در برآورد واقعی خسارت امکان پذیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» امروز در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه افزود: باید قوانین به گونه ای اصلاح شود که فضا برای حضور متخصصان رشته های گوناگون در صنعت بیمه فراهم شود تا مردم و شرکت های بیمه بتوانند از نظر کارشناسی آنها در ارزیابی دقیق ریسک و پرداخت خسارت بهره مند شوند.
همتی گفت: افزایش فعالیت ارزیابان خسارت در بعضی موارد با پرداخت بیشتر خسارت رابطه مستقیم دارد و موجب می شود بتوانیم با پرداخت صحیح خسارت هدف اصلی بیمه را که همان ایجاد آرامش و امنیت در بیمه گذاران است عملی کنیم و از سوی دیگر با دید فنی تری به ارایه نرخ و شرایط در هنگام صدور اقدام کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی با هدف حمایت از خدمات تخصصی ارزیابان خسارات دستور بررسی دوباره آیین نامه 85 و تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی را داد و افزود: در گزینش این افراد، دانش بیمه شرط کافی و تخصص در رشته مرتبط شرط لازم است.
به گزارش ایرنا، آیین نامه شماره 85 مربوط به «تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه‌ای» و شامل 20 ماده و 14 تبصره است که شورای‌عالی بیمه آن را بیست و ششم آذرماه 1392 برای اجرای بند 5 ماده 17 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری تصویب کرد.
بر پایه این آیین نامه، ارزیاب خسارت بیمه‌‏ای شخص حقیقی یا حقوقی مستقلی است که پروانه ارزیابی خسارت بیمه‌ای از بیمه مرکزی دارد و مجاز به بررسی و تحقیق در مورد علت بروز حادثه و تحقق خسارت، تعیین مقدار خسارت و تشخیص میزان تعهد بیمه‌‏گر طبق شرایط بیمه‌نامه و نیز مذاکره برای تعدیل و تسویه خسارت بیمه‌ای است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  86