تو را علی‌رغم تعصب و نفرتت بخشیدیم

پاسخ ملایم کاربران مسلمان به ترامپ:

علی‌رغم گسترش خشونت علیه مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا بعد از انتخابت ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید این کشور، کاربران مسلمان شبکه های اجتماعی در ایالات متحده با ملایمت به وی پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مشبل، برخی از این کاربران تصاویری از خود در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و در آن ها خود را مسلمانانی معرفی کردند که علیرغم نفرت پراکنی و رفتارهای متعصبانه ترامپ وی را بخشیده اند.

در روز چهارشنبه گذشته و تنها چند ساعت پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مهاجمانی ناشناس با حمله به یک زن مسلمان در دانشگاه کالیفرنیا در ایالت سن خوزه این کشور روسری وی را به دور گردنش فشار دادند و سپس او را بر زمین انداختند.

در همین روز از یک زن مسلمان در دانشگاه سن دیه گو آمریکا دزدی شد و مهاجمان که یک سفیدپوست و یک لاتین تبار بودند وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنان در زمان سرقت کیف پول، کوله پشتی و کلید ماشین وی در مورد ترامپ و مسلمانان صحبت کردند و خودروی این زن را هم دزدیدند.

در همین حال فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم مملو از اظهارات نفرت پراکنانه حامیان نژادپرست ترامپ است، اما مسلمانان این کشور با اتحاد با یکدیگر تلاش دارند بر این فضای پر از خشونت و خصومت غلبه کنند و از یکدیگر حمایت کنند. همچنین تجمع های اعتراضی علیه خشونت بر ضد مسلمانان سازمان دهی شده است و فعالیت های گسترده ای در شبکه های اجتماعی در این زمینه در حال انجام است.

شورای روابط آمریکایی – اسلامی در این کشور روز پنجشنبه خواستار تقبیح این رفتارها از سوی ترامپ شد و از رهبران مذهبی خواست تا جامعه مسلمان این کشور را برای اجتناب از خشونت ها هدایت کنند. برخی سایت های وابسته به مسلمانان هم دستورالعمل هایی را برای کاهش فشارهای عصبی و نگرانی های ناشی از چنین رفتارهایی در میان مسلمانان منتشر کرده اند.

همچنین به دنبال رنگ پاشی نام ترامپ بر روی درب نمازخانه مدرسه مهندسی Tandon  در نیویورک، انجمن دانشجویان مسلمان این مدرسه با ارسال مطلبی در فیس بوک خود خواستار مقابله شجاعانه و بی واهمه با تعصب شد و فرمی را در سایت گوگل ارسال کرد تا علاقمندان با مقابله با این وضعیت به این انجمن بپیوندند.

قرار است عده ای از مسلمانان و مسیحیان در تامپای فلوریدا به زودی رویدادی به نام ” همسایه مسلمانم را دوست دارد، سازماندهی کنند” تا از شدت دوقطبی شدن جامعه آمریکا کاسته شود.

برگزاری کلاس های دفاع شخصی در آمریکا برای حفاظت از مسلمانان و انتشار دستورالعمل های مربوطه در این زمینه در شبکه های اجتماعی نیز در حال افزایش است. در برخی مدارس و دانشگاه های آمریکا نیز از داوطلبان علاقمند خواسته شده تا دانشجویان یا دانش آموزان مسلمان را تا منزل یا کلاس درس همراهی و اسکورت کنند تا خطری از سوی حامیان متعصب ترامپ متوجه آنان نشود.

برخی سازمان های مدنی نیز با انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی به صراحت افرادی را که نگران چنین مزاحمت هایی هستند معرفی کرده اند و خواستار محافظت داوطلبانه مردان از آنان شده اند.

معترضان به رفتارهای نژادپرستانه حامیان ترامپ با استفاده از شبکه های اجتماعی به سازماندهی تظاهرات خیابانی خود پرداخته اند و در شهرهای مختلف آمریکا اعتراضاتی را برپا کرده اند. ترامپ روز پنج شنبه در تازه ترین اظهارنظر خود خواستار ثبت اطلاعات و مشخصات تمامی مسلمانان ساکن در آمریکا در پایگاه های داده مشخص شده و علت این مساله را مدیریت امور دانست، زیرا این کشور به ادعای او هیچ مدیریتی ندارد. پس از آنکه خبرنگاران از ترامپ پرسیدند تفاوت این رفتار با وادار کردن یهودیان در آلمان نازی برای ثبت اسامیشان چیست؟ وی گفت: شما به من بگویید و پاسخ بیشتری به سوال مذکور نداد.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  32