تشعشعات موبایل در حد مجاز است

وزارت ارتباطات:

بنا بر اندازه‏گیری‏های انجام شده و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران (متولی ایمنی تشعشعی در کشور)، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‏ها گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه گیری‌ها استاندارد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از 148 مورد شکایت دریافتی در سامانه جامع شکایات195 در حوزه تشعشعات شبکه‏ های تلفن همراه، وایمکس و موارد مرتبط با دکل و سازه در 6 ماه نخست سال جاری، هیچ موردی برای نگرانی گزارش نشد و حتی نتایج پنج موردی که در عین پایین‏تر بودن از میزان آستانه استاندارد قابل قبول در کشور نسبت به نتایج اندازه‏گیری دیگر سایت‏ها بالاتر بود با تذکر به اپراتورها نسبت به بهینه کردن شرایط دکل اقدام شد.

بنا بر این گزارش، بر اساس شکایت‌های ثبت شده، شکایت از آنتن‏های ایرانسل 42 مورد معادل 28 درصد، شرکت مخابرات ایران 60 مورد معادل 41 درصد و شرکت رایتل 21 مورد معادل 14 درصد، شرکت ارتباطات مبین نت 8 مورد معادل 5 درصد و شکایت‏های مربوط به شرکت‌های متفرقه 17 مورد معادل 12 درصد بوده است. از نظر پراکندگی نیز، بیشترین شکایات متعلق به حوزه منطقه شمال و کمترین مربوط به منطقه غرب بوده است. بنابراین گزارش، اندازه‏گیری تشعشعات تا فرکانس 18 گیگاهرتز به صورت دوره‏ای و ماهانه در 10 نقطه از 8 کلان شهر کشور انجام و نتایج به مراجع ذی‌ربط از جمله استانداری‏ها ارسال خواهد شد. به‌منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن‏ها و فرهنگ‌سازی در این خصوص، مواردی نظیر خرید، نصب، راه‏اندازی و پشتیبانی فنی شبکه اندازه‏گیری میدان امواج الکترومغناطیسی در 70 نقطه از شهر تهران و شناسنامه‌دار کردن دکل‏ها نیز در حال اجرا است.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  16  =